Sökning: "varefter"
Visar resultat 1 - 5 av 415 uppsatser innehållade ordet varefter.
1. PATIENTERS UPPLEVELSE AV DIGITALISERAD INFORMATION INFÖR KRANSKÄRLSRÖNTGEN Hur information delges och tas emot av patienten
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Patienter som skall genomgå kranskärlsröntgen och eventuellt PCI har behov av information om den förestående undersökningen. I samband med pandemirestriktioner våren 2020, ersattes ett informationsmöte i grupp med skriftlig information och ett digitalt verktyg, bestående av en informationsfilm samt en chatt-funktion. LÄS MER
2. Anti-Müllerskt hormon hos hanhund. Samband mellan avvikande testikelmorfologi, hormonets distribution i testikelvävnaden och koncentration i serum
Master-uppsats, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Anti-Müllerskt hormon (AMH) är en av de första markörerna för hanlig könsutveckling i fosterstadiet hos däggdjur och fortsätter sedan att spela en stor roll för den hanliga fertiliteten. Hormonet produceras av testikelvävnadens Sertoliceller och bygger upp tubulära nätverk kallade seminiferösa tubuli, vari spermatogenesen äger rum. LÄS MER
3. AI Based Methods for Matrix Multiplication in High Resolution Simulations of Radio Access Networks
Master-uppsats, KTH/Matematisk statistikSammanfattning : The increasing demand for mobile data has placed significant strain on radio access networks (RANs), leading to a continuous need for increased network capacity. In keeping with that, a significant advancement in modern RANs is the ability to utilize several receivers and transmitters, to allow for beamforming. LÄS MER
4. Lessons learned i retrospektiv : en fallstudie
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Studien fokuserar på en praktisk tillämpning av lärdomar från erfarenheter, så kallade lessonslearned, inom kontexten sprintretrospektiv. Genom att studera utvecklingsteam på en svenskmyndighet som använder sig av det agila ramverket Scrum, är syftet att bidra till en utökadförståelse för hur myndighetens arbete med lärande genom sprintretrospektiv sker, samt attföreslå förbättringar. LÄS MER
5. DIEGETISKA GRÄNSSNITT OCH IMMERSION I ELEKTRONISKA SPEL
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Immersion är ett tämligen välutforskat område, men de studier som undersöker kopplingen mellan diegetiska gränssnitt och immersion hos spelare har lidit av bristfälliga spelartefakter. Följande studie utnyttjar en spelartefakt som bedömts vara mer passande för att undersöka immersion hos spelare, i syftet att utföra en mer robust undersökning än vad som tidigare gjorts och sätta ett exempel för framtida studier. LÄS MER