Sökning: "varför använder modeföretag sociala medier"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden varför använder modeföretag sociala medier.

  1. 1. Influencer marketing : Mode- vs. IT-branschen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Jonasson; Carolina Levinsson; [2019]
    Nyckelord :Influencer marketing; marketing; hedonic; utilitarian; fashion; IT; Influencer marketing; marknadsföring; hedonistiskt; utilitaristiskt; mode; IT;

    Sammanfattning : Influencer marketing är ett växande fenomen och blir alltmer vanligt som marknadsföringsverktyg på sociala medier. Efter att granskat tidigare forskning upptäckte vi att det tidigare inte forskats mycket kring hur influencer marketing skiljer sig åt mellan olika branscher. LÄS MER

  2. 2. Uses, Gratifications and Understandings : En studie av hur privata användare och modeföretag förhåller sig till varandra på Instagram

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Johanna Engberg; Therése Löfgren; [2015]
    Nyckelord :Uses gratifications; sociala medier; Instagram; konsumtion; märken; identitet; symmetrisk kommunikation; asymmetrisk kommunikation;

    Sammanfattning : Internet och sociala medier har radikalt förändrat förutsättningarna för hur människor konsumerar medier och kommunicerar med såväl varandra som företag och organisationer (Carlsson, 2011; Karlsson, 2013:265; Wadenström, 2001). Sociala mediers hastiga framväxt väcker frågor om hur och varför människor använder dessa. LÄS MER

  3. 3. Marknadskommunikation mot sitt segment

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SUSANNE EKLUND; AMANDA IVARSSON JÖNSSON; [2013]
    Nyckelord :Kommunikation; Segmentering Störning; Informationsbrus Distribution;

    Sammanfattning : Idag blir konkurrensen allt hårdare på marknaden, inte minst sagt i modebranschen. Företag tar till alla olika sorters konkurrensstrategier för att just de skall sticka ut från mängden. Här följer en studie inriktat på en av dessa konkurrensstrategier, nämligen marknadskommunikation. LÄS MER