Sökning: "varför blir det dag och natt"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden varför blir det dag och natt.

  1. 1. Sportcenter i Västertorp

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Andreas Gårdendal; [2014]
    Nyckelord :Architecture; Urban planning; Stockholm; Västertorp; Mellanbergsparken; Hägerstensåsen; Bath-house; Bathhouse; Swimming-bath; Swimming pool complex; Sports center; Fitness center; Gym; Group training; Cubicle; Locker room; Sports hall; Arkitektur; Stadsplanering; Stockholm; Västertorp; Mellanbergsparken; Hägerstensåsen; Badhus; Sportcenter; Gym; Gruppträning; Omklädningsrum; Idrottshall;

    Sammanfattning : Stockholm Stad behöver utöka kapaciteten på sina badhus samt idrottsanläggningar. Därtill är renoveringsbehovet stort på samtliga badhus. Badet i Västertorp täcker ett stort område och är populärt men behöver nu rivas pga. det dåliga skicket. LÄS MER

  2. 2. Uppfattningar hos barn i förskoleklass om dag och natt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för matematik, natur- och datavetenskap; Ämnesavdelningen för naturvetenskap

    Författare :Maria Karlsson; [2009]
    Nyckelord :Barns uppfattningar; förskoleklass; naturvetenskap; uppkomst av dag och natt;

    Sammanfattning : Växlingen mellan dag och natt är något vi upplever ständigt. För att ta reda på vilka uppfattningar barn i förskoleklass hade om dag och natt och om dessa uppfattningar förändras något av att arbeta med begreppen har enskilda intervjuer genomförts i två omgångar. LÄS MER

  3. 3. Fenomenet Natt och Dag ­ en studie av effekten av en undervisningssekvens hos elever i år tre.

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Andrea Widercrantz; Siva Altesjö; [2007]
    Nyckelord :Naturkunskap; undervisningssekvens; Natt och Dag;

    Sammanfattning : -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------SyfteSyftet med vår undersökning var att ta reda på i vilken mån det är möjligt att hos elever utveckla en förståelseom fenomenet Natt och Dag i år tre, genom att ta reda på vilka effekter en undervisningssekvens får hoseleverna. För att uppnå vårt syfte har vi utgått ifrån följande tre frågeställningar:Vilka vardagsföreställningar har elever i år tre om fenomenet Natt och Dag?Är det möjligt att utveckla en naturvetenskaplig förståelse för fenomenet Natt och Dag hos eleverna i år tre medhjälp av en undervisningssekvens?Vad har eleverna för kunskaper efter genomgången undervisningssekvens?MetodVi har utfört undersökningen med ett kvalitativt tillvägagångssätt genom att utföra en undervisningssekvens. LÄS MER

  4. 4. Varför blir det dag och natt? - en undersökning om yngre elevers tankar och föreställningar

    Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildning

    Författare :Anette Lundqvist; Carl Slettengren; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I vårt arbete har syftet varit att undersöka elevers tankar och föreställningar kring det naturvetenskapliga fenomenet dag och natt samt hur elevernas tankar och förställningar påverkas genom medverkan vid ett inlärningstillfälle. Undersökningen har genomförts med hjälp av två intervjutillfällen, före och efter en undervisningssekvens. LÄS MER