Sökning: "varför internationalisering"
Visar resultat 16 - 20 av 38 uppsatser innehållade orden varför internationalisering.
16. Från insidan till utsidan : -en explorativ studie för att undersöka konsumenternas val av varumärke.
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Huvudfråga; Vad påverkar konsumenters val av premiumvarumärken inom produktkategorin outdoorkläder? När det gäller internationalisering av företag är det viktigt att besluten är väl underbyggda. Därför tror författarna att en förståelse av företaget kommer att bidra till rätt val av etableringsmetod. LÄS MER
17. Konsten att utvecklas : En studie om svenska SMFs etableringsprocess på tillväxtmarknader
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Internationaliseringen sker i en takt den aldrig gjort förut. Detta har skapat en ny sorts världsmarknad kännetecknad av tuff konkurrens. Den internationella marknaden har en karaktär som bidrar till att små och medelstora företag förr eller senare, i strävan efter bättre prestation, kommer att söka sig till utländska marknader. LÄS MER
18. Förekomsten av konglomerat i nyindustrialiserade länder i Asien : illustrerat med indiska Tata Group och sydkoreanska Samsung Group
Magister-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Konglomerat är starkt diversifierade storföretag som är verksamma inom många olika affärsområden samtidigt. Vad som kännetecknar ett konglomerat är dess orelaterade diversifiering, ett företag kan till exempel tillverka både ketchup och bilar. LÄS MER
19. The Swedish pay premium -A comparison between Sweden
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En rättfram jämförelse mellan ersättningsnivå i de Amerikanska och Svenska företagen visar att de Amerikanska vd:arna har en betydligt högre ersättningsnivå än den Svenska. Detta resultat består även om man justerar för olikheter mellan företagen i länderna så som storlek, prestanda, industrisammansättning och internationalisering. LÄS MER
20. Den globala krisen- har det påverkat företags internationalisering?
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Globaliseringen har lett till att svenska företag har ökat sin internationaliserings engagemang på olika utländska marknader. Detta har skett genom en ökad export, men även genom anskaffningar och nyetableringar utomlands. Internationalisering av företag har pågått länge men på senare tid har detta ämne växt enormt mycket. LÄS MER