Sökning: "varför internationalisering"
Visar resultat 6 - 10 av 38 uppsatser innehållade orden varför internationalisering.
6. Hur småföretag kan utvärdera sin webbplats med hjälp av webbanalys
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : I den här uppsatsen kommer jag att presentera hur och varför småföretag bör använda sig av webbanalys för att utvärdera sin webbplats. Webbplatsen är en del av företagens digitalisering och möjliggör en internationell expansion, en viktig satsning för att minska beroendet av den konkurrensutsatta lokala marknaden som många företag i Sverige upplever som hämmande för sin tillväxt idag. LÄS MER
7. Från kvantitet mot kvalitet?: Har transformeringen av internationalisering av högre utbildning nått det svenska högskolelandskapet? - en kvalitativ studie av lärosäteslärares uppfattningar om drivkrafter, strategier och stöd avseende internationella frågor.
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studierSammanfattning : Denna magisteruppsats är en kvalitativ studie om internationalisering av högre utbildning i Sverige. Den bygger på antagandet att det - i alla fall internationellt – pågår en transformering av internationalisering inom högre utbildning. LÄS MER
8. Goda relationer – En förutsättning för morgondagens entreprenörer
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I takt med en ökad internationalisering och hårdnad global konkurrens ställs större krav på morgondagens entreprenörer. I Uppsala kommun har den omfattande kapaciteten inom utbildning och forskning uppfattats som ett särskilt viktigt verktyg för att möta dessa utmaningar, varför studiens fokus riktas på hur de entreprenörskapsfrämjande aktörerna som existerar kring Uppsala universitet tillsammans verkar för att skapa förutsättningar för studenter och forskare. LÄS MER
9. Kalkylavvikelser : Aktiv påverkan i det dagliga arbetet i tillverkande företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Dagens samhälle präglas av ständiga förändringar i omvärlden. Internationalisering, globalisering och teknikutveckling är faktorer som leder till en ökad global konkurrens för företagen, vilket gjort att företag måste förbättra sina processer för att vara fortsatt konkurrenskraftiga och lönsamma. LÄS MER
10. De svenska mäklarföretagens internationalisering - The internationalization of Swedish brokarage firms
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Under 1900-talets sista fjärdedel har det uppstått en ny ekonomi i världsskala. Marknader är mer globala varför vi ser allt fler multinationella företag (MNC) och transnationella företag (TNC). LÄS MER