Sökning: "varför nätverka"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden varför nätverka.
1. A new channel for organizing and distributing business events within B2B : On the prospects for a business event application of mutual value to attendees and organizers
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : In this networked society, where social media becomes a natural meeting place, the need for physical encounters is greater than ever. In the business world, business events are a way for people to satisfy this need while they at the same time get the opportunity to exchange skills, information and experiences with other colleagues, thus expanding their and their company’s competencies. LÄS MER
2. Vad krävs för att de ska vilja delta? : Studie av hur självpublicerade serietecknare kan involveras i bibliotekets programverksamhet.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att stärka kunskapsläget om hur kvalitativ programverksamhet som involverar skapare av egenutgivna serier kan bedrivas på bibliotek. Vilka tänkbara motiv finns för skapare av egenutgivna serier att delta i programverksamhetsliknande aktiviteter? Vad i programverksamhetsliknande aktiviteter upplever de som meningsfullt? Vilka rekommendationer för bibliotekens programverksamhet med fokus på denna grupp kan man ge med hänsyn till detta? Resultaten indikerar att gruppen har en professionell ambition med sitt skapande men att inte alla har en professionell identitet. LÄS MER
3. Guide till sociala medier : Som tillämpning i marknadsföringsstrategin för Mentens AB
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Titel: Guide till sociala medier: Som tillämpning i marknadsföringsstrategin för Mentens AB Författare: Linda Söderholm, Hanna Åman Handledare: Finn Wiedersheim-Paul Kurs: Kandidatuppsats, 15 hp Ämne: Företagsekonomi Syfte: Syftet med studien är att hjälpa Mentens AB, ett litet B2B företag utan klar slutkonsument, att börja använda sociala medier och tillämpa dem på ett fördelaktigt sätt som ett verktyg i sin marknadsföringsstrategi. Metod: Studien är baserad på kvalitativ forskning genom en intervju med företaget Mentens AB, ett litet företag med önskemål om vägledning till sociala medier. LÄS MER
4. Att nätverka eller inte nätverka, det är frågan? : en studie om chefers och ledares syn på nätverk i Varberg
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ekonomi och informatikSammanfattning : Nätverk är ett av de mest centrala begrepp som diskuterats under de senaste decennierna och även i dagsläget pratas det mycket om nätverk. Det handlar om olika former av nätverk där du kan knyta kontakter som kan komma att få betydelse i både ditt arbets- och privatliv. LÄS MER
5. Nätverka - Bulle eller Business? En studie om Marknadsföreningen i Helsingborgs frukostklubb
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Ett nätverk kan vara uppbyggt på många olika sätt där länkar binder samman noder och relationer uppstår genom kontaktskapande. Detta enkla men ändå komplexa fenomen gjorde oss nyfikna på och intresserade av att undersöka varför och hur individen nätverkar. LÄS MER