Sökning: "varför ska man arbeta"
Visar resultat 1 - 5 av 181 uppsatser innehållade orden varför ska man arbeta.
1. Klimatanpassning av förskole- och skolmiljöer
Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)Sammanfattning : Increased average temperatures, rising sea levels and heat waves are some examples of the consequences of climate change. Cities are particularly vulnerable to climate-related events due to their structure and lack of green and blue spaces causing negative impacts on both the environment and public health. LÄS MER
2. Infrastrukturens roll för förorters utveckling : En studie av bostadsområden byggda 1890 till 1980 i Storstockholm och Storgöteborg
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : I detta arbete undersöks huruvida planering och resultat angående infrastruktur och expansion av bebyggelse kan ha en påverkan på dagens socioekonomiska förhållanden. Arbetet ska genom dokumentstudier av äldre general-, trafik-, översikts- och detaljplaner från 1920- till 1990-talet samt litteraturstudier angående stadsbyggnadsprinciper besvara detta. LÄS MER
3. Hur, Vad och Varför Inkludering i förskolan? : Inkludering ur förskollärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med vårt arbete är att belysa vilket synsätt som förskollärarna har på det inkluderande arbetet kring barn i förskolans verksamhet. Inkludering är ett teoretiskt begrepp som kan vara svårt att tolka för förskollärare. LÄS MER
4. VR och Landskapsarkitekturen : hur används den idag och hur kan den komma att användas i framtiden?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)Sammanfattning : Uppsatsen har utforskat användningsområden och potentialen av VR som verktyg inom Landskapsarkitekturen genom en utredning och sammanställning av olika användningar idag, samt en undersökning, och till viss grad utvärdering, av idéer kring teknologins framtid. Detta i syfte av att föra diskussionen om VR och framtidens designverktyg vidare. LÄS MER
5. “Varför ska man hålla på med genus i förskolan? Kan vi inte låta barn vara barn?” : En kvalitativ studie om vikten av att arbeta med könsnormer i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med studien var att jämföra hur och om arbetet med de stereotypiska könsnormerna skiljer sig åt beroende på var förskolan är belägen utifrån områdets socioekonomiska status. Samt om uppfattningen kring att arbeta med könsnormerna skiljer sig åt beroende på utbildningsnivå/yrkesroll. LÄS MER