Sökning: "varför skall sverige vara med i EU"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden varför skall sverige vara med i EU.
1. Undersökning av GDPR och NIS samt dess betydelse för enkla hemsidor
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/DatateknikSammanfattning : I detta arbetet har det genomförts två undersökningar. Den ena undersökningen handlar om GDPR och den andra om NIS. Dessa två regelverk är skapade av EU för att säkra upp när det gäller cyberattacker och att styrka individers möjlighet att hantera sina personuppgifter. Det har även skapats en enkel hemsida i arbetet. LÄS MER
2. Minska materialspillmängden på bygget : Bostadsproduktion
Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Den största andelen av de årliga avfallsmängderna i Sverige kommer från byggsektorn. De inkörda materialen till byggarbetsplatsen går inte alltid till användning som byggnadsmaterial som istället blir till materialspill. LÄS MER
3. Avräkning av utländsk skatt
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Internationell dubbelbeskattning uppstår när två stater under samma tidsperiod gör beskattningsanspråk mot samma skattesubjekt och inkomst. Vilket innebär att två länder beskattar samma inkomst därför att skattereglerna är olika utformade i de olika länderna. LÄS MER
4. Alcohol Advertising in Sweden, UK and EU - a comparative study
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Vi är utsatta för reklam för olika produkter dagligen. Reklamen lockar, den påverkar och uppmuntarar oss att införskaffa den marknadsförda produkten. Ett speciellt område är reklamen av alkoholhaltiga drycker, vilket varit föremål för stor debatt i samhället. LÄS MER
5. Varför ska jag vara med, jag har ju bara årskurs ett? : – pedagogers resonemang kring begreppet informationskompetens.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Skolverket har under våren 2010 tagit fram en ny rapport om IT användning och ITkompetens bland elever på grundskolan. Rapporten visade en positiv utveckling bland elever i skolåren 7‐9 men bland elever i grundskolans tidigare år var resultaten inte desamma. LÄS MER