Sökning: "varför vi vill tjäna pengar"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden varför vi vill tjäna pengar.
1. Design and Implementation of Systematic Production Analysis - Collecting and analysing production data to monitor and improve OEE using a commercial production monitoring software
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Industriell ProduktionSammanfattning : The purpose of this master thesis project was to design and implement a systematic procedure to analyse and improve OEE for Nolato Meditech using a specific commercial production monitoring system, as well as solving operational system issues and evaluating the performance of the system. The method employed consisted of learning the software, adapting it to comply with the given production environment, collecting appropriate production disturbance reasons and investigating current organisational structures at the company. LÄS MER
2. Why do next generation farmers decide to invest in Farm businesses? : a means-end chain analysis of young Swedish farmers’ underlying values to invest in farm businesses
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The growing world population will lead to an increased demand for food in the future. Feeding the population is considered to be the main function of agriculture. Previous literature has concluded that the share of young farmers in Sweden is too low, this is referred to as the Young farmer problem. LÄS MER
3. Kriget om lyssnarna - En studie om den svenska radiomarknaden präglad av kommersiell radio
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemområde: Trots att radio är ett av de medier som vi ägnar mest tid åt idag finns det relativt lite forskning inom området. Det finns alltså utrymme att lyfta fram ett antal viktiga aspekter och problem inom detta ämne. Jag vill belysa hur ekonomiska tankesätt påverkar radions innehåll. LÄS MER
4. Everybody loves Spotify : Bloggen som social marknadsföring
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Spotify är en laglig musiktjänst som startades år 2006 mitt i den heta debatt om olaglig fildelning. I vår uppsats vill vi undersöka hur företaget använder sociala medier och specifikt bloggen i sin marknadsföring; vilken bild de förmedlar till sina användare och hur de förmedlar denna bild. LÄS MER