Sökning: "varuexponering"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet varuexponering.

  1. 1. Välkommen in i butiken

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Nuur Kasem; Jennifer Phan; [2017]
    Nyckelord :Kommunikation; varuexponering; servicemöte; personlig försäljning; klagomålshantering; service recovery; Social Sciences;

    Sammanfattning : Under de senaste decennierna har det skett en expansion av butikskedjor i Sverige. Mindre butikskedjor har börjat etablera sig på marknaden och expanderat till fler städer, dock har de fått konkurrens från större butikskedjor som har etablerat sig i Sverige på senare tid. LÄS MER

  2. 2. Exponering av ekologiska kläder : en studie om hur modebutiker med hjälp av väl utförd exponering kan påverka sin försäljning av ekologiska kläder

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MATILDA KÄLLQVIST; AMANDA WEILÖV; [2014]
    Nyckelord :Butikskommunikation; visual merchandising; ekologiska kläder;

    Sammanfattning : För att ett företag ska bli lönsamt krävs anpassning till kundens efterfrågan. Då de flesta kunder tar majoriteten av alla köpbeslut på plats i butiken, blir varuexponeringen i många fall avgörande. LÄS MER

  3. 3. Dubbla intressen inom dagligvaruhandeln : Kärnverksamhet kontra Legitimitet

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Sebastian Hanold; Malin Bengtsson; [2013]
    Nyckelord :ICA; styrning; varuexponering; lösa kopplingar; miljövänliga varor;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med vår studie är dels att undersöka hur ICA styr sina kunder i butiken med hjälp av rumsliga faktorer. Vidare vill vi studera hur ICA framställer sig vad gäller miljösatsningar och hur de arbetar med miljövänliga varor i butiken. LÄS MER

  4. 4. Attraktivt butikskoncept : Vad som bör ingå för att kunden skall trivas och genomföra köp

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :BIM KARLSSON; JULIA ANDERSSON SAMILS; [2011]
    Nyckelord :service; konsument; visual merchandising; consumer; varuexponering;

    Sammanfattning : Att handla kläder är något alla människor gör, vare sig det är för att vi måste eller för att det som numera är allt vanligare, för att det är en hobby och för många ett behov som tillfredsställs. Då det på marknaden råder stor konkurrens med allt fler valmöjligheter för den allt mer medvetna kunden och allt fler företag även satsar på postorder som alternativ gäller det för den fysiska butiken att särskilja sig och att ha en fungerande butikskommunikation. LÄS MER

  5. 5. Synliga påverkningsfaktorer : Hur modebutiker genom dess utformning påverkar konsumenter

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Robert Kågesjö; Joakim Gustafsson; [2010]
    Nyckelord :butikskommunikation; varuplacering; varuexponering; köpbeslutsprocess;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på hur de utvalda modebutikerna arbetar med butikskommunikation och varuplacering för att påverka kundens köpbeslutsprocess. Vi vill även undersöka hur och om kunden är medveten om detta. Denna studie är utförd med kvalitativ metod med inslag av kvantitativ. LÄS MER