Sökning: "varumärke SAS"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden varumärke SAS.
1. Att bemöta flygskam : En kvalitativ fallstudie av varumärkesomprofilering i syfte att möta intressenters hållbarhetskrav inom Scandinavian Airlines
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur omprofilering används för att bemöta intressenters krav. Detta undersöks med utgångspunkt i hur flygbolaget Scandinavian Airlines (SAS) bemött och hanterat fenomenet flygskam under perioden 2017-2022. Teorier om omprofilering samt intressentteorin utformar studiens teoretiska ramverk. LÄS MER
2. Ett enhetligt SAS - Samspelet mellan vision, kultur & image
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Ett enhetligt SAS – samspelet mellan vision, kultur & image Den 12 november 2012 gick Scandinavian Airlines ut till allmänheten med en sparplan som skulle hindra bolaget från att gå i konkurs. En stor kris hade utveck-lats, anställningar skulle tas bort och tillgångar skulle säljas. LÄS MER
3. "Rör inte min Baby" : En studie om organisations- och professionsidentifikation i ett krisande SAS
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Syfte: Syftet är att öka förståelsen för hur organisations- och professionsidentifikation bland anställda ter sig när företaget är i kris samt att beskriva hur prestige kan relateras till identifikationen. Metodik: En fallstudie på SAS har använts som forskningsstrategi med en deduktiv ansats. LÄS MER
4. Yes I Can!? En fallstudie om intern marknadsföring på Radisson SAS i Malmö.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I en konkurrensutsatt och ekonomiskt pressad bransch gäller det att ha ett starkt varumärke. I servicebranschen spelar den kundnära personalen en särskilt viktig roll för gästens upplevelse av företaget, och de flesta företag jobbar på något sätt med att försöka få personalen att ”leva varumärket”. LÄS MER
5. Negativ publicitet - kundattityd och påverkan på ett flygbolags varumärke
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att förstå kopplingen mellan negativ publicitet och dess påverkan på kundens uppfattning av ett flygbolags varumärke på kort sikt. En fallstudie med både kvalitativa och kvantitativa inslag samt av en abduktiv karaktär har genomförts. LÄS MER