Sökning: "varumärke adidas"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden varumärke adidas.

  1. 1. ”Det krävs flera olika spelartyper för att bygga ett framgångsrikt fotbollslag, alla behövs” -en uppsats om varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Natalie Eklund; [2011]
    Nyckelord :varumärkesidentitet; varumärkeskommunikation; kommunikationsgap; kärnvärden;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka eventuella kommunikationsgap som kan finnas i en organisation. Dessa gap kan gälla en organisations profil, organisationskultur och organisationens image. För att studera detta kommer jag att genomföra kvalitativa intervjuer. LÄS MER

  2. 2. Impossible is nothing : En studie av symboliskt värdeskapande i Adidas varumärkeskommunikation och samspelet med hip-hopkulturen

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Jessica Nithenius; Elisabeth Rosenholm; [2006]
    Nyckelord :varumärken; symboliskt värde; subkulturer; varumärkeskommunikation; identitet; image; marknadsföring; Adidas; hip-hop;

    Sammanfattning : Bakgrund: I dagens samhälle har varumärken kommit att spela en allt större roll för såväl konsumenter som företag. Varumärken fungerar som en ledsagare i individers sökande efter identitet och samtidigt som en gemensam nämnare eller tillhörighetsfaktor inom olika subkulturer. LÄS MER

  3. 3. Anseendeskydd inom varumärkesrätten

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Therese Lindholm; [2004]
    Nyckelord :Immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Det varumärkesrättsliga skyddsomfånget har påverkats av den globalisering och internationalisering som marknaden har genomgått under den senare delen av 1900-talet och början av 2000-talet. En tydlig tendens är anpassningen av skyddsomfånget efter varumärkens ekonomiska värde. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesrevitalisering -en fallstudie i klädbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jakob Karlsson; Nadia Dabo_medromi; [2004]
    Nyckelord :varumärke; revitalisering; Klädbranschen; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att beskriva revitaliseringsprocessen och utveckla revitaliseringsbegreppet. Vi har använt en kvalitativ metod med litteraturstudier och intervjuer. LÄS MER