Sökning: "varumärke arkitektur"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden varumärke arkitektur.

  1. 1. Varumärkesbyggande arkitektur : Arkitekturens betydelse för uppfattningen av en nation

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Maria Klaesson; Oskar Wener; [2022]
    Nyckelord :Nation Brand; Branding; Brand equity; Architecture; Business economics; Ekonomi; Företagsekonomi; Varumärke; Marknadsföring; Arkitektur;

    Sammanfattning : Senaste hundra åren har design utgjort en betydande komponent för uppfattningen av en nation. Typiska faktorer som utgör identiteten av en nation är ekonomi, kultur och politik, där nationers urbana miljö och uttryck utgör en betydande del för att utmärka och identifiera nationen. LÄS MER

  2. 2. Byggnader för arbete och fotboll : Kanal 5, Stockholm. Canon, Solna. Swedbank Stadion, Malmö

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Petter Eklund; [2015]
    Nyckelord :Kv. Apotekaren; Infill; Kv. Hilton 2; Office; Stadium Area Malmö; Football Stadium; Utility; Identity; Added value; Urban development; Communications; Landmark; Efficiency; Branding; Interface; Interactivity; History; Revenue; Kv. Apotekaren; Infill. Kv. Hilton 2; Kontor. Stadionområdet Malmö; Fotbollsstadion. Nytta. Identitet. Mervärde. Stadsutveckling. Kommunikation. Landmärke. Effektivitet. Varumärke. Gränssnitt. Interaktivitet. Historia. Intäkter.;

    Sammanfattning : Examensarbetet utgörs av en sammanfattning av tre genomförda nybyggnadsprojekt. Foton, ritningar och skisser visar hur arkitektoniska koncept omsatts från vision till verklighet. Gemensamt för projekten är att målbilden varit inriktad på nytta, identitet och mervärde. LÄS MER

  3. 3. Interiör + varumärke = sant? : En studie om interiörens betydelse för varumärket

    Kandidat-uppsats, Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Anna Nilsson; Ida Andersen; [2014]
    Nyckelord :rand; servicescape; image; interior; environment; CVI; Varumärke; servicescape; image; interiör; miljö; CVI;

    Sammanfattning : Marknadsföring och kontakt med kunder utformas på ett sätt som ska vara fördelaktigt för företagsryktet. Ryktet skapar sedan en bild av företaget. Den bild är det som blir det förmedlade varumärket och i längden även en viktig framgångsfaktor. LÄS MER

  4. 4. En studie i höghusbyggande

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Carl-Otto Lindebäck; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Utvecklingen i världen och även i våra svenska städer går mot att bygga mot allt högre höjder. Linköping är inget undantag och PEAB bygger just nu det som ska bli stadens högsta kontorsbyggnad kallad Tornet. LÄS MER

  5. 5. En undersökning om hur ett företag arbetar för att minska luckan mellan Brand Promise och Brand Delivery

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Per-Åke Olsson; Daniel Wahlström; [2007]
    Nyckelord :Brand; organization; management;

    Sammanfattning : Ett varumärke är bra för kunden på många olika sätt, först och främst så talar varumärket om ursprunget eller tillverkaren av produkten eller tjänsten, men det allra viktigaste som varumärket gör för kunden är att det ger kunden särskild mening och någonting som kunden förhoppningsvis kan identifiera sig med. Om kunden har information om varumärket så behöver han/hon inte leta så mycket efter information om varumärket vilket är bra ur ett ekonomiskt perspektiv då sökkostnaden blir låg. LÄS MER