Sökning: "varumärke beteende identitet"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden varumärke beteende identitet.

  1. 1. Hur framställs gärningspersoner beroende på kön? : En kritisk diskursanalys av hur svensk dags- och kvällspress porträtterar gärningspersoner utifrån ett genusperspektiv

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbete

    Författare :Ida Larsson; Elin Persson; [2023]
    Nyckelord :gender theory; feminists’ theory; critical discourse analysis; Aftonbladet; Expressen; Svenska Dagbladet; Dagens Nyheter; genusteori; feministisk teori; kritisk diskursanalys; Aftonbladet; Expressen; Svenska Dagbladet; Dagens Nyheter;

    Sammanfattning : Utifrån kritisk diskursanalys som metod och tillvägagångssätt har denna studie analyserat hur de rikstäckande nyhetstidningarna Aftonbladet, Expressen, Svenska Dagbladet och Dagens Nyheter porträtterar och beskriver kvinnan respektive mannen som gärningsperson med genusperspektivet som utgångspunkt. Studien har genomförts genom en jämförande analys av nyhetsartiklar utifrån två kända rättsfall, mordet i Arboga med Johanna Möller och Mohammad Rajabi samt styckmordet i Karlskrona med Anatoliy Pettersson och Leonard Höglind som gärningspersoner. LÄS MER

  2. 2. Inlåst på lås? : En kvantitativ studie om uppfattningen av Låssmedens varumärkesidentitet.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jenny Angerstig; Elin Johansson; [2014]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkesidentitet; B2B; SMF; Låssmeden;

    Sammanfattning : Denna studie ämnade undersöka och således ta sin utgångspunkt hos Låssmeden i Umeå. Det har kommit till Låssmedens kännedom att somliga kunder anlitat företagets konkurrenter för installation av system de inte är medvetna om att även Låssmeden tillhandahåller. LÄS MER

  3. 3. Skapandet av ett bättre jag : En kvalitativ studie av det sociala mediet facebooks inverkan på det personliga varumärket

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Louise Ekman; [2011]
    Nyckelord :identitetsskapande; personal branding; impression management; identitet; kommunikation; facebook; sociala nätverk; tonåring; social konstruktion; sociala medier.;

    Sammanfattning : Med Internet kom de sociala medierna, vilka har fått en stor betydelse för människans sociala interaktion. Här ges utrymme att inte bara läsa och sprida information, utan också dela och skapa innehåll tillsammans med andra. LÄS MER

  4. 4. Kläderna gör mannen. En studie i manligt konsumentbeteende

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :KARINA PUTAK; CAMILLA PETERSSON; [2011]
    Nyckelord :konsument; brus; consumer; message; offer; noise; communication; influence; budskap; erbjudande; kommunikation; påverkan;

    Sammanfattning : På den nuvarande klädmarknaden råder en hård konkurrens eftersom utbudet av varor och tjänster har ökat. Konsumentens förändrade beteende har lett till att företag måste sticka ut med hjälp av sitt erbjudande. LÄS MER

  5. 5. Logotyp vs. Förändringsbehov – ur ett konsumentperspektiv

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emmy Eliasson; Olof Molander Hjorth; Petra Svensson; [2006]
    Nyckelord :Logotyp; visuell identitet; visuell kommunikation; förändringsbehov; varumärke; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med vår forskning är att öka förståelsen för hur ett logotypbyte uppfattas av individen samt hur väl företagets motiv till förändringen lyser igenom i den nya logotypen. Vi har valt en induktiv ansats med en kvalitativ forskningsmetod. Intervjuer ligget således till grund för vårt fortsatta arbete. LÄS MER