Sökning: "varumärke bolag"

Visar resultat 11 - 15 av 38 uppsatser innehållade orden varumärke bolag.

  1. 11. Fastighetsbolagens outnyttjade tillgångar, den andra hyran : Tilläggstjänster för bostadshyresgäster

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Peter Salmén; Henrik von Bahr; [2018]
    Nyckelord :Real estate companies; Tenants; Homeservices; Digitisation; Fastighetsbolag; Bostadshyresgäster; Tilläggstjänster; Digitalisering;

    Sammanfattning : Vår bakgrund till detta arbete grundar sig på individens föränderliga konsumtionsmönster, där till exempel e-handeln sedan länge är etablerad och tar stora marknadsandelar varje år. Parallellt är vi i Sverige allt mer på väg mot ett tjänstesamhälle, där vi kontinuerligt söker en smidigare och effektivare vardag. LÄS MER

  2. 12. Bland kulturvetare, småpåvar och heliga kor: En kvalitativ fallstudie om organisatoriska värderingars dynamik och tvetydighet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Jansson; Jimmy Björklund; Adrian Schmidt; [2017]
    Nyckelord :Organisatoriska Värderingar; Organisationskultur; Kulturvetare; Tolkningsföreträde; Småpåvar; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Bland Kulturvetare, Småpåvar och Heliga kor: en Kvalitativ Fallstudie om Organisatoriska Värderingars Dynamik och Tvetydighet Seminariedatum: 2017-06-01 Ämne/kurs: FEKH49, Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Jimmy Björklund, Andreas Jansson och Adrian Schmidt Handledare: Devrim Göktepe-Hultén Nyckelord: Organisatoriska Värderingar, Organisationskultur, Kulturvetare, Tolkningsföreträde, Småpåvar Syfte: Syftet med denna uppsats är att utveckla en fördjupad förståelse för organisatoriska värderingars dynamik. Metod: Studien baseras på en kvalitativ forskningsstrategi, med en metateoretisk utgångspunkt i ett interpretativistiskt och social-konstruktivistiskt perspektiv. LÄS MER

  3. 13. Enskilda företagsledares påverkan på de frivilliga upplysningarna : En kvantitativ studie av svenska börsbolag

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Marcus Moilanen; Nils Töyrä; [2017]
    Nyckelord :Voluntary disclosures; CEO; CFO; changes; impact; Frivilliga upplysningar; VD; CFO; förändringar; påverkan;

    Sammanfattning : Bakgrund Börsnoterade bolag väljer idag att lämna ut en stor mängdfrivilliga upplysningar trots att dessa kan medföra kostnader samt konkurrensnackdelar. En trolig förklaringsfaktor till detta är enligt tidigare studier ledningens kompetenssignalerande. LÄS MER

  4. 14. Going concern or going concerned? : En studie om hur revisorns ålder och auktorisationstid påverkar revisionskvalitet i norra Sverige.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Sophie Birgersson; Linn Qvarnlöf; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det finns intresse hos ett bolags alla intressenter att kunna förlita sig på ett bolags finansiella rapporter. Därför blir det viktigt att revisorn, vars uppgift är att kvalitetssäkra det som skrivs i rapporterna, utför sitt arbete på ett så bra sätt att revisionen fyller sin funktion. LÄS MER

  5. 15. Bygga om eller Bygga nytt? : Företags syn på konvertering av industrifastigheter till bostäder

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Markus Linell; Theodor Riise; [2017]
    Nyckelord :Property Development; Conversion; New production; Industrial properties; Fastighetsutveckling; Konvertering; Nyproduktion; Industrifastigheter;

    Sammanfattning : Bostadsmarknaden i Stockholm är fortsatt stark, och efterfrågan på unika bostäder växer. En variant på dessa är konverteringar av tidigare industrilokaler till bostäder, där karaktären från den tidigare verksamheten behålls för att skapa en häftig känsla. LÄS MER