Sökning: "varumärke corporate brand"

Visar resultat 1 - 5 av 134 uppsatser innehållade orden varumärke corporate brand.

  1. 1. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sophie Eliasson; Nellie Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Corporate brand; internal brand; internal branding; franchise; Företagsvarumärke; internt varumärke; internt varumärkesarbete; franchise;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER

  2. 2. Förutse företagskrisen innan den sker : - En kvalitativ studie om hur företag i olika branscher effektivt kan förebygga en företagskris på kort och lång sikt.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad

    Författare :Anna Odin; Ema Feratovic; [2023]
    Nyckelord :Crisis communication; Crisis management; Press release; PR; Brand Equity; e- WOM; Brand reputation; Brand trust; Scandal; Varumärke; Kundlojalitet; Krishantering; Kriskommunikation; Pressmeddelande; PR; Varumärkeskapital; e-WOM; Företagsrykte; Varumärkesförtroende; Företagskris;

    Sammanfattning : Företag blir idag mer exponerade för negativ publicitet än tidigare i och med digitaliseringens framfart. Det är därför viktigt för företag att veta hur de ska hantera den negativa publiciteten som mottages för att sedan kunna förebygga en kris och sitt företagsrykte genom väl genomtänkta strategier. LÄS MER

  3. 3. Ansvarstagande varumärken i väpnade konflikter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Dahl; Viktor Karlsson; Adam Mattsson; [2022]
    Nyckelord :Business Ethics; Corporate Social Responsibility; Brand Attitude; Brand Love; Brand Fidelity; Corporate War Responsibility; Business and Economics;

    Sammanfattning : Research question: How do different actions from corporations, in countries waging war, affect consumers' perception of the corporation? Purpose: The purpose of this study is to examine how consumers´ perception of brands are affected by corporations' actions in countries waging war. Theoretical perspectives: The main theories cover how brands´ perceived Business Ethics and perceived CSR affects Brand Fidelity and how brands are affected by inconsistent behaviour. LÄS MER

  4. 4. Balansen mellan det personliga varumärket och företagets varumärke

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Salar Jaderi; Karim Saab; [2022]
    Nyckelord :balans; fastighetsmäklare; hantering; varumärke; varumärkeskapital; kunder;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to increase understanding of how the personal brand stands in relation to the corporate brand in the real estate brokerage industry. In addition, the study addresses the management of the balance between personal brand and corporate brand from the corporate perspective. LÄS MER

  5. 5. Sustainable Corporate Bonds in the Swedish Real Estate Sector : A study on sustainable corporate bonds in the Swedish real estate sector with focus on risk premium and driving factors

    Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella system

    Författare :Sara Ekelund; Eleonor von Euler; [2022]
    Nyckelord :Corporate bonds; greenium; risk premium; Företagsobligation; greenium; risk premium;

    Sammanfattning : The market for sustainable corporate bonds is booming and has been for the pastyears. Swedish real estate companies were first with issuing green corporate bonds andresponsible for the largest amount of issued corporate bonds. However, in the socialand sustainability corporate bond market, the sector is lagging. LÄS MER