Sökning: "varumärke corporate brand"
Visar resultat 1 - 5 av 134 uppsatser innehållade orden varumärke corporate brand.
1. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER
2. Förutse företagskrisen innan den sker : - En kvalitativ studie om hur företag i olika branscher effektivt kan förebygga en företagskris på kort och lång sikt.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Företag blir idag mer exponerade för negativ publicitet än tidigare i och med digitaliseringens framfart. Det är därför viktigt för företag att veta hur de ska hantera den negativa publiciteten som mottages för att sedan kunna förebygga en kris och sitt företagsrykte genom väl genomtänkta strategier. LÄS MER
3. Ansvarstagande varumärken i väpnade konflikter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Research question: How do different actions from corporations, in countries waging war, affect consumers' perception of the corporation? Purpose: The purpose of this study is to examine how consumers´ perception of brands are affected by corporations' actions in countries waging war. Theoretical perspectives: The main theories cover how brands´ perceived Business Ethics and perceived CSR affects Brand Fidelity and how brands are affected by inconsistent behaviour. LÄS MER
4. Balansen mellan det personliga varumärket och företagets varumärke
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : The purpose of the study was to increase understanding of how the personal brand stands in relation to the corporate brand in the real estate brokerage industry. In addition, the study addresses the management of the balance between personal brand and corporate brand from the corporate perspective. LÄS MER
5. Sustainable Corporate Bonds in the Swedish Real Estate Sector : A study on sustainable corporate bonds in the Swedish real estate sector with focus on risk premium and driving factors
Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : The market for sustainable corporate bonds is booming and has been for the pastyears. Swedish real estate companies were first with issuing green corporate bonds andresponsible for the largest amount of issued corporate bonds. However, in the socialand sustainability corporate bond market, the sector is lagging. LÄS MER