Sökning: "varumärke e-handel"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden varumärke e-handel.

  1. 1. Avoidance Practices within Returns Management : Indetifying Solutions and Assessing Feasibility for Reducing Returns in Fashion E-commerce

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Melis Irem Okur; Sandra Ransed; [2023]
    Nyckelord :E-commerce; Returns Management; Customer Returning Behavior; Return Avoidance; Fashion Industry; E-handel; Returhantering; Returbeteende; Förebyggande metoder; Modebranschen;

    Sammanfattning : Returns in the fashion e-commerce industry have experienced a significant increase in recent years, and with the continuous growth of e-commerce, returns are expected to further increase. Companies are faced with the choice of either improving existing return processes or focusing on avoiding returns before a purchase is made. LÄS MER

  2. 2. Tillämpning av sinnesmarknadsföring vid e-handel : En studie gällande hur sinnesmarknadsföring tillämpas vid e-handel samt hur fenomenet uppfattas av konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Clara Jakobsson; Vanessa Masso; [2021]
    Nyckelord :sensory marketing; visual sense; auditory sense; marketing; e-commerce; brand; color; brand meaning; customer experience; sinnesmarknadsföring; synsinnet; hörselsinnet; marknadsföring; e-handel; varumärke; färg; varumärkets betydelse; kundupplevelse;

    Sammanfattning : The aim of the bachelor’s thesis is to examine how sensory marketing is applied in e-commerce. It is also of the bachelor’s interest to examine whether the consumer perceives the application of the term in e-commerce. LÄS MER

  3. 3. En kulturell och kommersiell teater : En differentieringsstrategi mot E-handeln

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mette Richardson; Siri Hedberg; [2021]
    Nyckelord :Differentiation; High-End; Department stores; Nordiska Kompaniet; E-commerce; Physical offer; The Five Product Levels; Intangible assets; Symbols; Customer Loyalty; Brand.; Differentiering; High-End; Varuhus; Nordiska Kompaniet; E-handel; Fysiskt erbjudande; The Five Product Levels; Immateriella värden; Symboler; Kundlojalitet; Varumärke.;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utifrån intern strategi och anställdas uppfattning undersöka hur ett varuhus ​inom High-End-segmentet arbetar med att differentiera sitt fysiska erbjudande. Vidare syftar uppsatsen till att undersöka huruvida detta skulle kunna vara ett sätt att bemöta den ökade konkurrensen från E-handeln. LÄS MER

  4. 4. E-handelsförpackningens betydelse för kundbaserat Brand Equity : Hur styrkan i ett varumärke kan byggas med en varumärkesanpassad förpackning vid E-handel

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johanna Lampeitl; [2020]
    Nyckelord :Teritary packaging; E-commerce; Customer-based Brand Equity; Brand Equity Dimensions; Brand Value Chain; Brand Metrics;

    Sammanfattning : Studiens syfte har varit att experimentellt undersöka om det finns en varumärkesbyggande påverkan vid varumärkesanpassad distributionsförpackning. Teoretiskt har studien utgått från teorier inom kundbaserat varumärkeskapital med utgångspunkt från teorin om Brand EquityDimensions och Brand Value Chain-modellen. LÄS MER

  5. 5. Små företags användning av marknadsföringsstrategier och upplevt hot från e-handel : En kvalitativ studie av små detaljhandelsbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Frida Pettersson; Matilda Sjögren; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Små företags användning av marknadsföringsstrategier och upplevt hot från e-handel Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Frida Pettersson och Matilda Sjögren Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi  Datum: 2020 - juni    Syfte: Studien har undersökt hur små lokala butiker arbetar med marknadsföringsstrategier och hur butikerna påverkas av ökad e-handel. För att besvara studiens syfte har störst fokus varit att undersöka hur e-handel har påverkat detaljhandelsbranschen och vad butikerna använder för strategier för att hävda sig mot e-handel. LÄS MER