Sökning: "varumärke energi"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden varumärke energi.

  1. 1. Vad har hänt med vår vackra sport? En studie om sport som maktpolitiskt medel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Robin Svendberg; [2023-01-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under flera år har vi tittat på hur länder tvättar sin smutsiga byk offentligt genom att anordna sportevenemang. Qatar, Ryssland och Kina är bara några exempel på skurkstater som arrangerat större sportevenemang de senaste åren. LÄS MER

  2. 2. Storytelling som reflektion av varumärket : Två fallstudier över varför storytelling används för att reflektera personliga varumärken på YouTube

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Boban Stjepanovic; Lisa Svensson; [2020]
    Nyckelord :personligt varumärke; stortytelling;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna studiens ansats är att förstå på vilket sätt som storytelling används för att reflektera det personliga varumärket på sociala medier. Tillhörande frågeställningar är varför storytelling använd på sociala medier samt hur storytelling och personligt varumärke hänger ihop. LÄS MER

  3. 3. Green bonds and non-financial value : a study of the Swedish green bond market

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Jacob Lindberg; [2018]
    Nyckelord :climate change; CSR; CSV; green bonds; investors; portfolio theory; sustainable Finance;

    Sammanfattning : Human-caused climate change in form of rising temperatures and sea-level rise are already being seen in many places. To avoid permanent effects on society the goal is to limit global temperature rise at two degrees Celsius above pre-industrial levels. LÄS MER

  4. 4. Fastighetsmäklarbyråer på sociala medier : Varumärkeskommunikation och digitala strategier för mäklarbranschens nischade aktörer

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Caroline Klasson; [2017]
    Nyckelord :Real estate broker; brands; communication; social media; Fastighetsmäklare; varumärken; kommuni-kation; sociala medier;

    Sammanfattning : Stockholms mäklarvärld präglas av hård konkurrens, vilket har tvingat mäklarbyråer att fokusera på skapandet av ett starkt och unikt varumärke. Samtidigt diversifieras branschen genom att många mindre, nischade byråer tar sig plats på marknaden. LÄS MER

  5. 5. Nytta vid tillämpning av miljöcertifieringssystem för miljön och företag inom industriellt byggande : Certifiering av industriella småhusbyggnationer av trä

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/JTH, Byggnadsteknik

    Författare :Mustafa Noori; Jesper Davidsson; [2017]
    Nyckelord :BREEAM-SE; Energy; GreenBuilding; Industrial wooden houses; LEED; Miljöbyggnad Green building certification systems; BREEAM-SE; Energi; GreenBuilding; Industriella träsmåhus; LEED; Miljöbyggnad Miljöcertifieringssystem;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta arbete är att välja ett alternativt miljöcertifieringssystem som passar bättre för industriellt byggande av träsmåhus och även beskriva vilken nytta systemet har för både miljön och för trähusföretag inom industriellt byggande.Metod: Arbetet är baserat på kvalitativ metoder och där med används metoderna litteraturstudie, intervjuer och dokumentanalys. LÄS MER