Sökning: "varumärke enkät"

Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden varumärke enkät.

  1. 1. Employer Branding : Hur kan företag eller organisationer utforma sitt varumärke för att skapa en attraktiv arbetsplats för de anställda?

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Hannes Turesson; [2022]
    Nyckelord :Rekrytering; Employer Branding; kompetensutveckling;

    Sammanfattning : I dagens samhälle är det de mest attraktiva företagen som det går bäst för i bemärkelsen att de har flest personer som söker sig till organisationen samt att de lättare behåller sin personal. Denna studie vill ta reda på hur företag kan stärka sitt varumärke för att skapa en attraktiv arbetsplats för medarbetare. LÄS MER

  2. 2. Förädling av design för ett veganskt varumärke inom dagligvaruhandeln i syfte att fler ska lockas till att köpa dess produkter

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Emelie Nordenberg; Hanna Öhberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I dagens matvarubutiker finns ofta tusentals produkter på hyllorna och flera olika varumärken som erbjuder liknande varor. Inom det vegetariska och veganska segmentet tillkommer ständigt nya varumärken och produkter och allt fler väljer att äta vegetariskt och veganskt. LÄS MER

  3. 3. Vilka känslor väcks när ett varumärke väljer att byta ut eller designa om etablerade varumärkeselement? : Vilka konsekvenser följer en redesign av ett varumärke när varumärket saknar konkurrens på marknaden?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Lisa Spångberg; [2022]
    Nyckelord :omprofilering; redesign; varumärkeselement; känslor; saknad av konkurrens på marknaden;

    Sammanfattning : Ett varumärkes varumärkeselement kan ses som byggstenar för varumärke. När ett varumärke genomför en redesign av sina etablerade varumärkeselement väcks känslor hos konsumenten. Det är därför viktigt för ett varumärke som ska genomgå en redesign att vara medveten om hur förändringarna kan påverka konsumenten. LÄS MER

  4. 4. Design som vårdar ett varumärke : Hur kan jag som möbeldesigner ta mig an uppgiften att designa för att vårda ett varumärke?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Malmstens Linköpings universitet

    Författare :Camilla Synnergren; [2021]
    Nyckelord :furniture design; design; brand; Gemla Fabrikers AB; Gemla; furniture; chair; cultural heritage; möbeldesign; design; varumärke; Gemla Fabrikers AB; Gemla; möbel; möbler; stol; kulturarv;

    Sammanfattning : This report is an investigation into how I, as a furniture designer, can absorb the task of furniture design, with the intention of honoring a brand, by holding it in the highest of esteem, so that it may be revered.  During my three years as a student at Malmstens Bachelor’s Program in furniture design, I have been taught and trained, to be able to to create and design distinguished furniture for the industry, that is worthy of respect. LÄS MER

  5. 5. Influencers, social jämförelse och kroppsuppfattning : En kvantitativ studie om kopplingarna mellan influencers på Instagram, social jämförelse och kroppsuppfattning hos kvinnor

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Sara Lovisa Magdalena Svensson; Elsa Scilla Skogsborg; [2021]
    Nyckelord :Instagram; influencers; social jämförelse; kroppsuppfattning; INCOM; BESAA;

    Sammanfattning : I takt med Instagrams ökade popularitet har även det nya yrket influencer vuxit fram. En influencer delar personlig information i syfte att skapa en online-identitet som fungerar som ett varumärke. Deras bilder är ofta idealiserade, en sorts innehåll som har visat sig korrelera med att fler sociala jämförelser görs. LÄS MER