Sökning: "varumärke etik"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden varumärke etik.

  1. 1. Self-branding on elite level : How female athletes use social media for empowerment

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Stephanie Wiebach; [2022]
    Nyckelord :social media; feminism; empowerment; sports; athletes; self-branding; media; economics; management; ethics; digital marketing; internet; diversity; society; female athletes; new media; strategy; sociala medier; feminism; egenmakt; idrott; atlet; self-branding; media; ekonomi; hantering; etik; digital marknadsförare; internet; mångfald; samhälle; kvinnliga idrottare; nya medier; strategi;

    Sammanfattning : Professional athletes use social media for many different purposes. That includes sharing personal lives, sport achievements as well as endorsements and branding activities with sponsors. LÄS MER

  2. 2. Made in : en kvantitativ studie om country of origin som kvalitetsindikator

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Sandy Tran; Elin Andersson Lundqvist; [2019]
    Nyckelord :COO; Made in China; price; brand; quality; COO; Made in China; pris; varumärke; kvalitet;

    Sammanfattning : I och med att konsumtionssamhället förbrukar mer än någonsin, har det blivit nödvändigt att flytta produktion till länder med kapacitet att producera höga kvantiteter. Det här har lett till att det blir allt viktigare för företagen att redovisa var produkterna kommer ifrån (COO). LÄS MER

  3. 3. Inte så cool längre coolaste apan i djungeln : Varumärkesbild och attityder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nea Fransson; Hedvig Kahlin; [2018]
    Nyckelord :social media; consumer attitude; ethics; unethical firm behaviour; risk management; sociala medier; konsumentattityd; etik; oetiskt företagshandlande; riskhantering;

    Sammanfattning : I början av året 2018 lanserade modeföretaget H&M en kampanjbild där en mörkhyad pojke bar en tröja med texttrycket ”Coolest monkey in the jungle”. Bilden fick global spridning, H&M kritiserades av media och på företagets egna sociala kanaler ramlade kommentarer in av både positiva och negativa ordalag. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesstärkande samhällsansvar : En studie om hur CSR påverkar konsumenters attityder

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Johan Andersson; Robin Weiderstål; [2016]
    Nyckelord :CSR; brands; brand equity; consumers; attitude; awareness; CSR; varumärke; varumärkeskapital; konsument; attityd; medvetenhet.;

    Sammanfattning : Företags samhällsansvar (CSR) har utvecklats från ett fokus på etik till prestation och att således kunna fungera som ett strategiskt verktyg för differentiering och det är idag allmänt vedertaget för företag att använda sig av CSR med antagandet att detta genererar konkurrensfördelar. Samtidigt som CSR påvisats kunna skapa mervärde till ett företags varumärke ställs numera också krav från konsumenter att företag tar ett samhällsansvar. LÄS MER

  5. 5. Den trovärdiga, kunniga och öppna myndigheten : En kritisk analys av värdegrundstexters ideologiska förankring och ideationella struktur

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Carin Leibring Svedjedal; [2016]
    Nyckelord :värdegrund; vision; strategi; New Public Management; ideationell struktur; CDA; kritisk diskursanalys; textanalys;

    Sammanfattning : I föreliggande studie undersöks svenska statliga myndigheters värdegrundstexter. Uppsatsen skrivs inom projektet ”En ny genre och dess arkeologi: Svenska myndigheters värdegrundstexter”, och syftet är att se vilka språkliga medel som uttrycker önskade värderingar. LÄS MER