Sökning: "varumärke idrott"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden varumärke idrott.

  1. 1. Hur påverkas idrottsvarumärken av sponsoravtal med spelbolag? : En komparativ studie mellan Linköping HC och Brynäs IF

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi; Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Michael Corsini; Charlie Edman; [2019]
    Nyckelord :brand; sponsorship; sports; gambling; Betsson; Bauhaus; Linkoping HC; Brynas IF; SHL; varumärke; sponsring; idrott; spelbolag; Betsson; Bauhaus; Linköping HC; Brynäs IF; SHL;

    Sammanfattning : Today' s Sport organizations faces many challenges; they are to compete not just only on the pitch but also in many other fields. The commercialization of sports has contributed to that these sport organizations has evolved to be more like a regular company rather than just a non-profit sport team. LÄS MER

  2. 2. Uppbyggnaden av ett personligt varumärke är en resa, inte en destination : En kvalitativ studie om personliga varumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi; Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jens Sjöberg; Robin Lotthagen; [2019]
    Nyckelord :Personal branding; Marketing; Sports; Personligt Varumärke; Marknadsföring; Idrott;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to build knowledge about how young athletes can build their personal brand. Methodology: The study uses a qualitative approach in order to answer the research questions and the purpose of the study with a systematic literature review, to identify key factors for building a strong personal brand and apply these on a young athletes personal brand. LÄS MER

  3. 3. Idrottare eller Influencer? : En studie om individuella idrottares användning av Instagram

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID); Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Simon Åkesson; Adam Carlsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sociala medier utvecklas ständigt och idag går det knappt att leva utan att påverkas av dem. Studiens syfte är att få en ökad förståelse för idrottares användning av Instagram och hur de vill framställa sig där. LÄS MER

  4. 4. Uppbyggnaden av ett orange hjärta : Varumärket IFK Kristianstad

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID); Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Kevin Johnson; Daniel Hällström; [2018]
    Nyckelord :varumärke; varumärkeskapital; IFK Kristianstad; evenemang; idrott;

    Sammanfattning : IFK Kristianstad har gått från guldåldern under 1940- och 1950-talen till att vara på gränsen till konkurs men har rest sig och är idag Sveriges rikaste handbollsklubb. 2009 tog föreningen återigen tillbaka sin plats i Elitserien och valde att göra en förändring då ekonomin återigen inte var hållbar. LÄS MER

  5. 5. Probably the Best Sponsorship in the World : En kvantitativ studie om hur en idrottsförenings varumärkesimage påverkas av alkoholrelaterad sponsring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Linus Hansson; Angelina Håkansson; [2018]
    Nyckelord :Marketing; brand image; sponsorship; sports; alcohol; Marknadsföring; varumärkesimage; sponsring; idrott; alkohol;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka hur sponsorer som förknippas med alkohol kan påverka en idrottsförenings varumärkesimage. Detta kontroversiella fenomen har blivit vanligt inom idrotten idag. Vi ville därför ta reda på vilken effekt det får på idrottsföreningens varumärke. LÄS MER