Sökning: "varumärke kommunikation mode"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden varumärke kommunikation mode.

  1. 1. Slow fashion- konsumera mer för att konsumera mindre? : En semiotisk bildanalys av varumärket Djerf Avenue i relation till minimalism och slow fashion.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :mathilda blomqvist; Jennifer Rygaard; [2023]
    Nyckelord :Livsstil; minimalism; slow fashion; klädstil; konsumtion; varumärke;

    Sammanfattning : Studien “Slow fashion - konsumera mer för att konsumera mindre” undersöker hur Djerf Avenue kommunicerar varumärkesidentitet baserat på slow fashion i relation till minimalistisk livsstil på Instagram. Fast fashion innefattar, billigt producerat mode med låg kvalitet och kort levnadstid, där överkonsumtion mättar behovet av att följa trender i stunden. LÄS MER

  2. 2. Mode har inget kön : Föreställningar om HBTQIA+ -personer i Zalandos reklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Alice Eriksson; [2023]
    Nyckelord :CDA; Zalando; LGBTQIA ; hegemony; ideology; marketing; neoliberalism; pink washing; woke capitalism; Kritisk diskursanalys; Zalando; HBTQIA ; hegemoni; ideologi; nyliberalism; woke capitalism; pinkwashing;

    Sammanfattning : In this study I examine what conceptions of LGBTQIA+ people that are represented in Zalando’s advertising campaigns for unisex fashion. This study was conducted with critical discourse analysis with multi modal features on two of Zalando’s unisex themed campaigns from 2022. LÄS MER

  3. 3. Influencers som varumärkesstärkande : En studie i hur man kan stärka ett varumärke genom att marknadsföra sig genom influencers

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Charlotta Berglund; Tilda Johansson; [2019]
    Nyckelord :Influencer; brand equity; marketing; social media; word of mouth WOM ; Influencer; varumärkesstärkande; marknadsföring; sociala medier; word of mouth WOM ;

    Sammanfattning : Fenomenet “influencer” har den senaste tiden på grund av den stora spridningen av sociala mediervärlden över blivit ett allt mer vardaglig uttryck inom marknadsföring. Namnet influencer kommer från engelskans influence. Vidare betyder det att man influerar någon, då bland annat till olika köp och livsstilsbeslut. LÄS MER

  4. 4. Ett varumärkes plats i subkulturen : En studie om varumärket Obey, gatukonst och mode

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och kommunikation

    Författare :Sarah Folcker; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna studie ligger i skärningspunkten mellan flera olika ämnen. Huvudsyftet är varumärket Obey och är avsedd att utreda hur varumärket samspelar med gatukonst, graffiti, subkultur inom graffiti och hip-hop, samtmode. Studien innehåller en bakgrund om graffitins historia och kultur, samt street art som i denna studie kallas för gatukonst. LÄS MER

  5. 5. Varumärken och mångfald : En studie om mångfald hos olika varumärken på Instagram baserat på deras rasifierade följare.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Nisrit Ghebil; Lukas Peterström Larsson; Almir Cancarevic; [2018]
    Nyckelord :diversity; representation; fashion; racism; racial; mångfald; representation; rasifierad; rasism; mode;

    Sammanfattning : Ämnet vi valt för denna uppsats är mångfald och representation. Vi kommer att undersöka hur mångfalden på Instagram-flödet hos modehus påverkar deras icke-vita följare på Instagram. LÄS MER