Sökning: "varumärke ledare"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden varumärke ledare.

  1. 1. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sophie Eliasson; Nellie Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Corporate brand; internal brand; internal branding; franchise; Företagsvarumärke; internt varumärke; internt varumärkesarbete; franchise;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER

  2. 2. Balansen mellan ideell och kommersiell verksamhet : En studie i hur svenska elitidrottsföreningar hanterar kommersiella och ideella aspekter för att nå framgång i sina verksamheter.

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Nils Strand; Klas Rautila; [2022]
    Nyckelord :Non-profit; commercial; commitment; transparency; balance; Ideell; kommersiell; engagemang; transparens; balans;

    Sammanfattning : Den traditionella svenska idrottsmodellen lutar sig tungt åt det ideella engagemanget. Särskilt inom barn och ungdomsidrott, där det vanligen är föräldrar och eldsjälar ser till att idrottsföreningen håller sig flytande. LÄS MER

  3. 3. Är ledarskap, personligt- och organisatoriskt varumärke viktigt? : En kvalitativ studie från medarbetarnas perspektiv kring arbetsvilja.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Jasmin Bengtsson; Ludvig Vildö; [2020]
    Nyckelord :leadership; personal brand; organizations brand; work willingness.; ledarskap; personligt varumärke; organisationers varumärke; arbetsvilja.;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur anställda inom organisationer uppfattar ledaren, desspersonliga varumärke i relation till organisationens varumärke och om medarbetarna uppleveratt dessa parametrar resulterar i en ökad arbetsvilja. För att undersöka syftet användesfrågeställningarna: Hur uppfattas ledaren och ledarens personliga varumärke av de anställdainom en organisation? Hur uppfattas ledarens personliga varumärke i relation tillorganisationens? Upplevs dessa parametrar vara viktiga incitament till en ökad arbetsvilja?Totalt deltog tolv medarbetare från östra, södra och sydvästra Sverige, medelåldern var 30 åroch deltagarna hade i snitt arbetat på sina respektive arbetsplatser i 6,5 år. LÄS MER

  4. 4. Ledarskap och personligt varumärke : En kvalitativ studie om hur ledarens personliga varumärke påverkar organisationen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Julia Lundström; Jennie Vestberg; [2019]
    Nyckelord :Personligt varumärke; ledarskap; organisation; varumärke;

    Sammanfattning : A brand today is applicable not only to products and services but also to people. Every personhas a personal brand that can be strengthened and developed. A personal brand is about howother people perceive a person. LÄS MER

  5. 5. Ledarskap och Personligt Varumärke : En kvalitativ studie om hur det personliga varumärket påverkar ledarskapet inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Johan Birgersson; Linus Larsson; [2017]
    Nyckelord :Leadership; personal branding; affect; banking sector; Ledarskap; personligt varumärke; påverkan; banksektorn;

    Sammanfattning : Ever since the concept of the personal brand had been coined, observations and surveys of it have become more interesting since it has been proven to have positive effects for leadership and the organization. Since bank employees are responsible for doing business directly to thebank's customers, they are considered to be the organization's most important resource. LÄS MER