Sökning: "varumärke offentlig sektor"

Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden varumärke offentlig sektor.

  1. 11. Marknadskommunikation Inom Offentlig Sektor : Att positionera en stad

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Linda Falkenström; Matilda Simon Ekström; [2013]
    Nyckelord :offentlig sektor; city branding; public sector; marketing communications; marknadsföring av städer; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Det finns vissa svårigheter med marknadskommunikation inom offentlig sektor då produkten och kunden skiljer sig från den privata sektorn. För en stad kan exempelvis produkten ses som en social effekt och kunder ses som medborgare. LÄS MER

  2. 12. Att vara eller inte vara… En undersökning om hur Sveriges statliga förvaltningsmyndigheter förhåller sig till begreppet varumärke.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Linda Florin Brorsson; Stellan Karlsson; [2011-09-13]
    Nyckelord :Varumärke; Statliga Förvaltningsmyndigheter; Offentlig sektor; Varumärke;

    Sammanfattning : Titel: Att vara eller inte vara… En undersökning om hur Sveriges statliga förvaltningsmyndigheter förhåller sig till begreppet varumärke. Författare: Linda Florin Brorsson & Stellan Karlsson. Handledare: Magnus Fredriksson. Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. LÄS MER

  3. 13. Varumärkesbyggande inom offentlig sektor. : Hur Samordningsförbundet i Trelleborg kan kommunicera en strark profil.

    Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Clara Christiansson; [2011]
    Nyckelord :image; profil; identitet; varumärke; nätverk; kommunikationsstrategi;

    Sammanfattning : BakgrundSamordningsförbundet i Trelleborg är ett nybildat förbund som samordnar och finansierar projekt som genomförs av Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Region Skåne och Trelleborgs kommun. Samordningen ska förhindra att personer, som på grund av sjukdom är utan förvärvsarbete, hamnar i en gråzon mellan myndigheterna och inte får tillräckligt stöd. LÄS MER

  4. 14. En hel skandinavisk folkrörelse – varumärkets semiotik: Fjällräven, en fallstudie

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättning

    Författare :Tiina Pitkäjärvi; [2010]
    Nyckelord :Fjällräven; corporate storytelling; reklam; varumärke; branding; semiotik; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : I uppsatsen undersöks konstruktionen av varumärket Fjällräven ur ett avsändarperspektiv, utgående från Fjällrävens höst- och vinterkatalog 2009. Reklammaterialet analyseras utifrån ett semiotiskt förhållningssätt. Med hjälp av begreppet och teori om corporate storytelling identifieras Fjällrävens företagsberättelse. LÄS MER

  5. 15. Emmaboda kommun : Information, kommunikation och marknadsföring mot kommunens invånare

    Magister-uppsats, Handelshögskolan BBS

    Författare :Evelina Karlsson; [2009]
    Nyckelord :kommunikation; information; marknadsföring; varumärke; platsens attraktionskraft;

    Sammanfattning : Inom offentlig sektor blir det allt viktigare med marknadsföring och varumärkesbyggande. Viktiga kommunikationsfrågor handlar om att informationsspridning har en stor roll i hur pass bra en kommun kan uppfylla kraven från invånarna. LÄS MER