Sökning: "varumärke offentlig sektor"
Visar resultat 11 - 15 av 15 uppsatser innehållade orden varumärke offentlig sektor.
11. Marknadskommunikation Inom Offentlig Sektor : Att positionera en stad
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Det finns vissa svårigheter med marknadskommunikation inom offentlig sektor då produkten och kunden skiljer sig från den privata sektorn. För en stad kan exempelvis produkten ses som en social effekt och kunder ses som medborgare. LÄS MER
12. Att vara eller inte vara… En undersökning om hur Sveriges statliga förvaltningsmyndigheter förhåller sig till begreppet varumärke.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel: Att vara eller inte vara… En undersökning om hur Sveriges statliga förvaltningsmyndigheter förhåller sig till begreppet varumärke. Författare: Linda Florin Brorsson & Stellan Karlsson. Handledare: Magnus Fredriksson. Kurs: Examensarbete i medie- och kommunikationsvetenskap. LÄS MER
13. Varumärkesbyggande inom offentlig sektor. : Hur Samordningsförbundet i Trelleborg kan kommunicera en strark profil.
Magister-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : BakgrundSamordningsförbundet i Trelleborg är ett nybildat förbund som samordnar och finansierar projekt som genomförs av Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Region Skåne och Trelleborgs kommun. Samordningen ska förhindra att personer, som på grund av sjukdom är utan förvärvsarbete, hamnar i en gråzon mellan myndigheterna och inte får tillräckligt stöd. LÄS MER
14. En hel skandinavisk folkrörelse – varumärkets semiotik: Fjällräven, en fallstudie
Magister-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för svenska, danska och isländska, tolkning i offentlig sektor och översättningSammanfattning : I uppsatsen undersöks konstruktionen av varumärket Fjällräven ur ett avsändarperspektiv, utgående från Fjällrävens höst- och vinterkatalog 2009. Reklammaterialet analyseras utifrån ett semiotiskt förhållningssätt. Med hjälp av begreppet och teori om corporate storytelling identifieras Fjällrävens företagsberättelse. LÄS MER
15. Emmaboda kommun : Information, kommunikation och marknadsföring mot kommunens invånare
Magister-uppsats, Handelshögskolan BBSSammanfattning : Inom offentlig sektor blir det allt viktigare med marknadsföring och varumärkesbyggande. Viktiga kommunikationsfrågor handlar om att informationsspridning har en stor roll i hur pass bra en kommun kan uppfylla kraven från invånarna. LÄS MER