Sökning: "varumärke palm"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden varumärke palm.

  1. 1. Varumärkeslojalitet : en kvalitativ studie med inriktning på konsumenters kärlek och relationer till modevarumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Damberg; Rebecca Palm; [2019]
    Nyckelord :Brand loyalty; Brand love; Brand trust; Brand identification; Varumärkeslojalitet; Varumärkeskärlek; Varumärkesförtroende; Varumärkesidentitet;

    Sammanfattning : Framväxten av flertalet detaljhandelsalternativ har resulterat i att modemarknaden blivit allt mer konkurrensutsatt vilket lämnar konsumenten till oändligt många valmöjligheter. Den föränderliga lojaliteten gentemot varumärken innebär flertalet utmaningar för företag att särskilja sig från mängden och erbjuda konsumenten värde för att därmed ha möjlighet till att upprätthålla en långvarig relation med konsumenten. LÄS MER

  2. 2. Framgångsrik skolutveckling ur ett aktörsperspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildning

    Författare :Tina Palm; [2015]
    Nyckelord :Skolutveckling; ledarskap; organisatoriska förutsättningar; förhållningssätt; lärande; samsyn; sociala och emotionella färdigheter;

    Sammanfattning : Skolinspektionen rapport (2014); Från huvudmannen till klassrummet, visar att fokus måste riktas mor såväl pedagoger, skolledar- och förvaltningsnivå för att skapa och förbättra undervisningen för elevers lärande och en trygg skolmiljö. I denna studie undersöks vilka faktorer som bidragit till en framgångsrik skolutveckling på en skola utifrån rektorns och pedagogernas perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Lever varumärket hos anställda? : En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ 

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Sofia Carlsson; Sanna Nilsson; [2010]
    Nyckelord :Living the Brand; varumärke; internkommunikation; organisationskultur; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Titel: Lever varumärket hos anställda? – En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ Författare: Carlsson, Sofia och Nilsson, Sanna Handledare: Lars Palm Examinator: Ulrika Sjöberg Utbildningssäte: Högskolan Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle (HOS) Kurs: Medie- och Kommunikationsvetenskap 61-90 hp Delkurs: C-uppsats, 15 hp Språk: Svenska År: 2010 Syfte: Studera Living the Brand:s påverkan på Friskis&Svettis och MQ:s anställda som i sitt dagliga arbete möter kunden Teori: Service management, varumärke, the VCI Alignment Model, kommunikation, Living the Brand, Maslows behovstrappa, engagemang Metod: Kvalitativ intervju och kvalitativ observation utförda lokalt hos respektive organisation Resultat: Living The Brand fungerar i organisationerna och de kommunicerar båda kontinuerligt ut vision och kärnvärden till sina anställda för att varumärket ska bli starkt. Nyckelord: Living the Brand, varumärke, internkommunikation, organisationskultur, organisationsidentitet   Det blir allt viktigare för organisationer att stärka sitt varumärke. LÄS MER

  4. 4. Välkommen hem till oss! : En studie om varför kunden väljer att bjuda hem ett visst fastighetsmäklarföretag och dess varumärke

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Ekstrand; Emelie Palm; [2010]
    Nyckelord :fastighetsförmedling; tjänstemarknadsföring; kundvård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att sälja sin bostad är en av det största ekonomiska affärer en privatperson gör i sitt liv. Det kan vara känsloladdat och försäljningen har inte alltid lyckliga orsaker. Säljaren sätter därför stor tilltro och förväntan till den mäklare som får uppdraget att förmedla bostaden. LÄS MER

  5. 5. "Det sitter i väggarna" : En studie om organisationskultur och dess implementering.

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för ekonomi, kommunikation och IT

    Författare :Kristin Nytomt; Sofia Palm; [2010]
    Nyckelord :Organisationskultur; företagskultur; ledare; ledarstil; grundare; kulturinnehåll; grundläggande antaganden; normer; värderingar; verklighetsuppfattningar; kulturuttryck; beteende uttryck; materiella uttryck; strukturella uttryck; varumärke; subkultur; socialisation; kulturens ålder; kvantitativ; observation; intervju.;

    Sammanfattning :   Denna uppsats och undersökning handlar om organisationskultur. En organisationskultur består av två beståndsdelar; kulturinnehåll samt kulturuttryck. Dessa beståndsdelar påverkar varandra kontinuerligt. Kulturinnehållet består av fyra kärnelement; grundläggande antaganden, värderingar, normer och verklighetsuppfattningar. LÄS MER