Sökning: "varumärke preferens"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden varumärke preferens.

  1. 1. Influencers påverkan på köpintentioner : En jämförande studie mellan låg- respektive högengagemangsprodukter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Josefine Holmström; Johanna Ågran; [2019]
    Nyckelord :köpintention; sociala medier; influencers; lågengagemangsprodukt; högengagemangsprodukt; theory of planned behavior; elaboration likelihood model;

    Sammanfattning : Studier utförda i icke digitaliserade kontexter visar att konsumenter överväger marknadsföring av högengagemangsprodukter kognitivt, och att köpintention av dessa produkter påverkas av argumentens kvalitet. Vidare visas att konsumenter vid lågengagemangsprodukter överväger marknadsföring emotionellt, och att köpintention av produkter som förknippas med lågt engagemang därför påverkas av källans trovärdighet. LÄS MER

  2. 2. Har du valt rätt färg?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joakim Andersson; Johan Björkroth; Martin Trosell; [2016]
    Nyckelord :Färg; logotyp; varumärke; prestationsmått; varumärkesstärkande effekter; color; logo; brand; performance metrics; brand strengthening effects; Business and Economics;

    Sammanfattning : För att särskilja sig från konkurrenter investerar organisationer enorma summor i att koppla sitt varumärke till en viss färg. Vid skapandet av brand equity är brand elements så som logotyper en central del. LÄS MER

  3. 3. Glöm inte konsumenterna : En studie i hur företag integrerar med konsumenter i sin varumärkesuppbyggnad genom sponsring inom idrott

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :David Swärm; Fanny Wallén; [2016]
    Nyckelord :sponsring; sportsponsring; varumärken; varumärkesuppbyggnad; kännedom; gillande; preferens; påverkan; The Hierarchy of Effects model; involvera konsument; marknadsföring; relationsmarknadsföring.;

    Sammanfattning : Det finns många olika strategier för hur företag ska marknadsföra sig idag och en av dem är sponsring. Genom sponsring kan företag kommunicera över flera plattformar samtidigt och till skillnad från traditionella marknadsföringsverktyg kan företagen komma i kontakt med konsumenten på ett annat sätt. LÄS MER

  4. 4. Företagsetablering på den svenska marknaden : en studie om tre svenska jeansföretag

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Vida Modée Rasting; Daniel Sundin; [2006]
    Nyckelord :företagsetablering; ACNE Jeans; Nudie Jeans; Cheap Monday; jeansföretag; klädesbransch;

    Sammanfattning : Syfte: Denna uppsats syftar till att ta reda på hur klädesföretag kan etablera sig på en redan mogen marknad. Detta har belysts genom att studera och analysera tre svenska jeansföretag. Målet var att finna vilka de viktigaste faktorerna är för att etablera klädesföretag på den svenska marknaden. LÄS MER

  5. 5. Syns vi - finns vi !? : marknadsföringsstrategier för Svenska FSC

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest Products

    Författare :Kristofer Ek; Anna Furness-Lindén; [2005]
    Nyckelord :FSC; marknadsföringsstrategier; kommunikation; mervärdesmärkning; miljömärkning;

    Sammanfattning : A couple of hundred years ago half of the earth's surface was covered by forest. Today, only half remains and every year an area the size of Nepal is disappearing. Deforestation, together with the burning of fossil fuels, is also one of the reasons for the increasing greenhouse effect. LÄS MER