Sökning: "varumärke preferens"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden varumärke preferens.
1. Influencers påverkan på köpintentioner : En jämförande studie mellan låg- respektive högengagemangsprodukter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Studier utförda i icke digitaliserade kontexter visar att konsumenter överväger marknadsföring av högengagemangsprodukter kognitivt, och att köpintention av dessa produkter påverkas av argumentens kvalitet. Vidare visas att konsumenter vid lågengagemangsprodukter överväger marknadsföring emotionellt, och att köpintention av produkter som förknippas med lågt engagemang därför påverkas av källans trovärdighet. LÄS MER
2. Har du valt rätt färg?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : För att särskilja sig från konkurrenter investerar organisationer enorma summor i att koppla sitt varumärke till en viss färg. Vid skapandet av brand equity är brand elements så som logotyper en central del. LÄS MER
3. Glöm inte konsumenterna : En studie i hur företag integrerar med konsumenter i sin varumärkesuppbyggnad genom sponsring inom idrott
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Det finns många olika strategier för hur företag ska marknadsföra sig idag och en av dem är sponsring. Genom sponsring kan företag kommunicera över flera plattformar samtidigt och till skillnad från traditionella marknadsföringsverktyg kan företagen komma i kontakt med konsumenten på ett annat sätt. LÄS MER
4. Företagsetablering på den svenska marknaden : en studie om tre svenska jeansföretag
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Syfte: Denna uppsats syftar till att ta reda på hur klädesföretag kan etablera sig på en redan mogen marknad. Detta har belysts genom att studera och analysera tre svenska jeansföretag. Målet var att finna vilka de viktigaste faktorerna är för att etablera klädesföretag på den svenska marknaden. LÄS MER
5. Syns vi - finns vi !? : marknadsföringsstrategier för Svenska FSC
L3-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : A couple of hundred years ago half of the earth's surface was covered by forest. Today, only half remains and every year an area the size of Nepal is disappearing. Deforestation, together with the burning of fossil fuels, is also one of the reasons for the increasing greenhouse effect. LÄS MER