Sökning: "varumärke prissättning marknadsföring"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden varumärke prissättning marknadsföring.
1. Uppfattat eller inte? : En studie om omprofileringsproblematik vid uppfattningsgap
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : På en marknad där fler och fler aktörer slåss om konsumenternas uppmärksamhet räcker det inte längre att konkurrera genom ett uppdaterat sortiment och aggressiv prissättning. Den ökade vikten av att förmedla mervärden till kunden har bidragit till att varumärkesbyggande fått ökad betydelse under de senaste åren. LÄS MER
2. "ICA I love eco" : - når budskapet fram?
Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitetSammanfattning : Konsumtionen har under de senaste årtiondena ökat drastiskt. Till viss del kan den ökade konsumtionen förklaras i den ökade folkmängden i världen, men än mer är ökningen relaterad till att vi människor har förändrat vårt konsumtionsmönster. LÄS MER
3. Konkurrens och strategi i Knowledge Management-industrin : En analys av ett litet IT-företags inträde i en ny industri
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I denna uppsats studeras konkurrenssituationen i en industri med utgångspunkt i Michael Porters teorier om strategiformulering och industrianalys. Detta för att bevara frågan i ett examensarbete från IT-företaget Comintelli om hur konkurrenssituationen ser ut i Knowledge Management mjukvaruindustrin och hur företaget bör utforma sin strategi för att verka i den. LÄS MER