Sökning: "varumärke samarbete"

Visar resultat 1 - 5 av 123 uppsatser innehållade orden varumärke samarbete.

  1. 1. Identifiering och utvärdering av värdedrivare under komplexa tjänsteleveranser : En fallstudie av kollektivtrafikleveranserna vid Trafikförvaltningen, Region Stockholm

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Markus Gustavsson; [2023]
    Nyckelord :value drivers; value factors; service deliveries; customer value; value in use; Värdedrivande faktor; värdedrivare; tjänsteleveranser; kundvärde; användningsvärde;

    Sammanfattning : Offentligt upphandlade tjänster omsätter omkring 800 miljarder SEK per år och står för omkring 20% av Sveriges BNP. Offentlig upphandling av tjänster står för omkring 43% av alla offentligt upphandlade affärer vilket gör upphandling av tjänster en vanligare typ av affär än upphandling av produkter. LÄS MER

  2. 2. Kampanjer kopplade tillbiologisk mångfalds visuella ochretoriska uttryck

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)

    Författare :Johansson Amanda; [2023]
    Nyckelord :Grafisk design; Biologisk mångfald; Visuell kommunikation; kampanjer; retorik.;

    Sammanfattning : Problemformulering:  Den biologiska mångfalden har de senaste årtiondena minskat drastiskt och vi är just nu i “jordens sjätte massutdöende” (Naturskyddsföreningen, 2023). Biologisk mångfald är inte enbart viktig för att det ska finnas variationer bland arter utan är avgörande för även vi människors överlevnad. LÄS MER

  3. 3. Risker med influencer marketing ur ett företagsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Hedvig Lind Tränman; Mathilda Larsson; Emma Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; Risk; Risk management; Influencer; Influencer marketing; Risk; Riskhantering;

    Sammanfattning : Det kan vara riskfyllt att externt involvera en influencer med syfte att representera ett varumärke. En influencers levnadssätt, agerande eller handlingar riskerar att leda till negativa utfall för ett företag. LÄS MER

  4. 4. Ethical hacking of Sennheiser smart headphones

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Fuhao Huang; [2022]
    Nyckelord :Ethical hacking; smart headphones; Bluetooth; cyber security; Internet of Things; Etisk hackning; smarta hörlurar; Bluetooth; cybersäkerhet; Internet of Things;

    Sammanfattning : The proliferation of IoT devices has brought our world closer than ever. However, because these devices can connect to the internet, they are also vulnerable to cyberattacks. IoT devices collect our personal information, so we must take IoT security seriously to protect our privacy. LÄS MER

  5. 5. Metaverse och dess betydelse för virtuellt samarbete i organisationer : En kvalitativ studie om Metaverse och dess potential samt utmaningar för virtuellt samarbete i organisationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Carl Johan Lippe Nilsson; Rasmus Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Metaverse; virtual communication; collaboration; virtual teams; virtual environment; Metaverse; virtuell kommunikation; samarbete; virtuella teams; virtuella miljöer;

    Sammanfattning : Begreppet Metaverse har på senare tid uppmärksammats som det allra hetaste området inom IT-branschen, före både kryptovaluta och artificiell intelligens. En stor anledning till detta är att Facebook valt att döpa om sitt varumärke till Meta och tydligt indikerat vad som är deras framtidsvision. LÄS MER