Sökning: "varumärke slogan"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden varumärke slogan.
1. Varumärke vs. Varumärke - En studie om privata vårdbolags differentiering på marknaden
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Varumärke vs. Varumärke - En studie om privata vårdbolags differentiering på marknaden. Författare: Anna Sjöholm, Emilia Sehlin Handledare: Carina Holmberg Bakgrund: De senaste decennierna har privatiseringen inom den svenska hälso- och sjukvården ökat både inom primärvården, specialvården och forskningsområdet. LÄS MER
2. "Det här är ingen slogan" - En analys av svenska kommuners översättning av varumärke
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur de svenska kommunerna, enligt dem själva, har översatt konceptet varumärke. Teori: Översättningsteori, varumärke, reputation management, regler för översättning (Røvik), diskursanalys inom social practice theory (van Leeuwen). LÄS MER
3. Varumärkesarbete vid intern konkurrens : en studie om hur intern konkurrens, organisationskultur och intern kommunikation påverkar Riksmäklarens varumärkesarbete
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Varumärkets betydelse har under de senaste årtiondena förändrats, från att enbart informera om en produkt eller tjänst till att också fylla ett känslomässigt behov hos kunder. I denna studie undersöks hur Riksmäklaren arbetar med sitt varumärke. LÄS MER
4. Mångfaldens enfald - En diskursanalys med utgångspunkt i city branding av mångfaldsbegreppet i Malmö stads kommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : City branding consists of the complicated task to communicate an entire city as one single brand. The city brand must satisfy the inhabitants’need to feel a sense of belonging without risking excluding outsiders. LÄS MER
5. Gotland - En magisk plats? : En studie om Gotlands arbete med platsmarknadsföring
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : En av flera effekter av globaliseringen är den ökade konkurrensen mellan städer, regioner och länder. Konkurrensen om resurser, företagsetableringar, utländska investeringar och invånare har blivit alltmer påtagligt och därför har flera platser insett betydelsen av arbetet med platsmarknadsföring. LÄS MER