Sökning: "varumärke sony ericsson"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden varumärke sony ericsson.

  1. 1. Co-Branding : Ett bra verktyg eller endast upphaussning?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Edvin Kanlic; Máni Jonsson; Forat Al Haider; [2011]
    Nyckelord :Co-branding; varumärkesallians; samarbete; synergieffekt; misslyckande kritiska faktorer.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Att inneha ett starkt varumärke är något som de flesta företag strävar efter. Genom brand equity kan företagen mäta sitt eget varumärke i jämförelse med sina konkurrenter. Det finns många olika tillvägagångssätt för att stärka sitt varumärke och co-branding är ett utav dessa. LÄS MER

  2. 2. Alien phone : en studie av produktljuds betydelse för identitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikvetenskap

    Författare :Anja Aldefors; [2008]
    Nyckelord :Produktljud; Ljuddesign; Mobiltelefon; Musik; Ringsignaler; Sms-ljud; Varumärke; Musicology; Musikvetenskap; Arts and Architecture;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att utveckla kunskapen om produktljud i relation till konsument- och varumärkesidentitet. Övergripande metod är kvalitativ och hermeneutisk. Studien har utförts med hjälp av en fallstudie med en djupintervju och några semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  3. 3. Kulturella faktorer att ta hänsyn till vid lansering av ny mobiltelefon i Mellanöstern

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eliana Soleiman; [2008]
    Nyckelord :Mellanöstern; arabisktalande länder; Förenade arabemiraten; Kuwait; Libanon; kulturella faktorer; mobiltelefoni; Nokia; Sony Ericsson; konsumentbeteende; val av varumärke; konsumentundersökning;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöker jag kulturella faktorer att ta hänsyn till vid lansering av en ny mobiltelefon i Mellanöstern för att vinna marknadsandelar, vilket även är syftet med undersökningen. Genom att använda teorier om kulturen i denna region kombinerade med teorier om konsumentbeteenden skapas utifrån dessa en analysmodell. LÄS MER

  4. 4. Co-branding ur ett konsumentperspektiv : En fallstudie av företaget Sony Ericsson

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Elias Thomas; Jenny Wahlén; [2006]
    Nyckelord :co-branding;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen har varit att undersöka hur konsumenterna uppfattar varumärkesutvidgningen. Studien har haft fokus på ett fallföretag, Sony Ericsson samt de varumärken (Walkman och Cyber-shot från Sony) som de använder på deras produkter. LÄS MER

  5. 5. Co-branding - och dess påverkan på ett företags brand equity

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Anna Fahlén; Maria Nilsson; [2005]
    Nyckelord :Business and economics; Ekonomi; Co-branding; brand equity; varumärke; varumärkessammarbete;

    Sammanfattning : Bakgrund: Många konkurrerande produkter liknar idag varandra och därför krävs ofta andra egenskaper än bra produkter för att övertala konsumenterna till köp. Ett sätt att förstärka associationskraften i ett varumärke kan vara att samarbeta med ytterligare ett varumärke. LÄS MER