Sökning: "varumärke status"
Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden varumärke status.
1. Gucci Gang : produktplaceringen av Gucci på de svenska rapparna Einár och Adaams sociala plattformar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Författare: Lovisa Wiklander & Matilda Hellberg Titel: Gucci Gang - “Produktplaceringen av Gucci på de svenska rapparna Einár och Adaams sociala plattformar” Nivå: Kandidatuppsats i Medie och kommunikationsvetenskap Område: Institutionen för kommunikation och medier, Lunds Universitet I dagens samhälle kan det antas att produktplacering av varumärken har normaliserats genom den digitaliserade världen. Produktplaceringen skiljer sig från förr, när de sociala medierna inte existerade. LÄS MER
2. Samhällsengagemang i kombination med vinstmaximering : En analys av fastighetsbolagens närvaro i särskilt utsatta områden
Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Fastighetsbranschen har länge berörts av hållbarhet men under de senaste åren har den sociala aspekten blivit mer aktuell. Idag bor det över en halv miljon människor i områden med låg socioekonomisk status och hög kriminalitet. Utsatta områden präglas av sociala utmaningar och ett nedgånget bostadsbestånd. LÄS MER
3. Myten om Åre : En semiotisk multimodal textanalys av platsvarumärket Åre
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : I egenskap av att vara en av Sveriges största turistorter lockar Åre cirka en miljon besökare per år. För många handlar orten om skidåkning och turismen bidrar med många jobbmöjligheter till den jämtländska byn som ofta beskrivs som lilla Stockholm. LÄS MER
4. I stormens öga räcker status quo föga : hur en central aktör i krog- och restaurangbranschen ställer om under extrem kris
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : A company’s external environment consists of external, ever-changning forces that force it to adapt (Mintzberg, 2005). The company’s value network is part of this external environment; the value network is the link between the company and its external environment (Allee, 2000). LÄS MER
5. ”Syns du inte, finns du inte” : Eventmarknadsföring ur ett företagsperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Eventmarknadsföring växer som marknadsföringsform och allt fler företag har börjat inkludera denna i sin marknadsföringsstrategi. Genom interaktiv kommunikation via ett event eller en händelse ligger fokus på skapandet av kundrelationer via det fysiska mötet som ofta anses vara mycket värdefullt. LÄS MER