Sökning: "varumärke tv"
Visar resultat 1 - 5 av 59 uppsatser innehållade orden varumärke tv.
1. Dödsskjutningen på Furuviksparken : En kvalitativ studie om Furuviksparkens kriskommunikation under schimpansincidenten
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Vi har genomfört en innehålls- och textanalys samt retorisk analys av Furuviksparkens inlägg på Instagram och uttalanden i press och tv under schimpansincidenten 2022 i syfte att undersöka hur de använt olika strategier och retoriska medel för att upprätthålla sitt anseende och image. Med Image Repair Theory, Situational Crisis Communication Theory och retorikens appellformer har vi kunnat identifiera hur Furuvikparken använder olika strategier inom dessa teorier samt retoriska medel. LÄS MER
2. Emotionell marknadsföring inom reklamfilmer : En kvalitativ studie av Volvo Cars och Kia
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : På senare tid har det skett en förändring i hur marknadsförare använder känslor i reklamfilmer för att skapa band mellan konsumenter och företag, det som kallas för emotionell marknadsföring. Den här studien ämnar att undersöka hur emotionell marknadsföring har använts av två ledande elbilstillverkare i Sverige, Volvo och Kia, i företagens tv-reklam. LÄS MER
3. "95 procent av all reklam är skit" : En kvalitativ intervjustudie om emotionell reklam och tittarens engagemang
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Tv-reklam speglar nutidens samhälle, och dess kommunikativa strategier måste därför förändras med samtiden. Syftet med denna studie är att analysera vilka kommunikativa strategier i reklamfilm som skapar engagemang respektive ointresse enligt tv-tittarna. LÄS MER
4. Undersökning av digital marknadsföringsstrategi
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Företag står under ständig utveckling och en drivkraft att öka sin omsättning och stärka sitt varumärke. För att nå ut med sin produkt, tjänst eller kännedom om varumärket så marknadsför sig företag. LÄS MER
5. Kändisfabriken Paradise Hotel - En kvalitativ innehållsanalys av roller, genus och personal branding
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Paradise Hotel (PH) är Sveriges största och mest populära reality-tv-program, men även kanske Sveriges största kändisfabrik; unga svenskar söker sig nämligen till programmet i hopp om att lansera ett sociala medie-baserat kändisskap. Till att börja med grundar sig PH i heteronormativitet och har ofta blivit kritiserat för förlegade könsroller, därför utgår denna studie från att undersöka de könsstereotypiska skillnader som råder mellan en manlig respektive kvinnlig roll. LÄS MER