Sökning: "varumärke volvo"

Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade orden varumärke volvo.

  1. 16. Insidan ‐ en gemensam konstruktion, utsidan ‐ en välarbetad fasad : En jämförelse av hur Volvo och Land Rover framhäver det unika hos varumärkena i samband med reklamkampanjerna för XC60 och Freelander 2

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Frida Sidnäs; Jennie Åkesson; [2009]
    Nyckelord :Brand; Product platform; Volvo; Land Rover and Communications.; Varumärke; produktplattform; Volvo; Land Rover och kommunikation.;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att vara kostnadseffektiv och utveckla nya bilmodeller i snabb takt använder sig bilföretag av produktplattformar. En produktplattform är ingen fysisk produkt utan varieras med olika komponenter beroende på vilka delar på bilmodellerna som skall vara unika respektive vilka delar som skall vara gemensamma. LÄS MER

  2. 17. Se målet i backspegeln : En studie i storytelling på Volvo Personvagnar

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap; Växjö universitet

    Författare :Linnea Jansson; [2009]
    Nyckelord :storytelling; self-brand connection; word-of-mouth; organisationskommunikation;

    Sammanfattning : I den här kandidatuppsatsen undersöks storytelling som kommunikationsform på Volvo Personvagnar. Studien presenterar organisationsberättelser som karaktäriserar företaget samt dess funktioner och betydelser. Vidare lyfter studien fram storytelling som verktyg för att påverka en publiks uppfattningar. LÄS MER

  3. 18. Vilket mervärde ger det svenska ursprunget en produkt på den australiensiska marknaden?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Karl Karlsson; [2006]
    Nyckelord :Brand; country-of-origin effect; Sweden; Australia.; Varumärke; effekten av ursprungslandsmärkning; Sverige; Australien.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker om Sverige som produktland ger ett mervärde åt produkter relaterade till Sverige på den australiensiska markanden. Studien är grundad på en enkätstudie som utfördes på 67 personer i Toowoomba, Australien. LÄS MER

  4. 19. Varumärkesutvidgningar av kapitalintensiva varor - Och dess påverkan på huvudvarumärke med stark image

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Roger Nilsson; Magnus Harneman; [2005]
    Nyckelord :Varumärkesutvidgning; Varumärke; Kapitalintensiva varor; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Ett sätt för företag att utnyttja existerande varumärken är att utveckla sitt befintliga produktsortiment med hjälp av dessa, en så kallad varumärkesutvidgning. Teorin tar upp diverse risker med varumärkesutvidgningar och hur dessa kan påverka konsumenternas syn på huvudvarumärkets image. LÄS MER

  5. 20. Varumärken i Ryssland

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Cvizek; Thérèse Dyhlén; Annika Maria Nilsson; [2002]
    Nyckelord :Kultur; Kommunikation; Ryssland; Varumärke; Varumärkesidentitet; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att få en klar bild av hur företag kommunicerar en varumärkesidentitet till en kulturellt annorlunda marknad. Metod: Vår uppsats har en explorativ ansats baserad på kvalitativa empiriska data inhämtade med hjälp av telefonintervjuer. LÄS MER