Sökning: "varumärke volvo"
Visar resultat 16 - 20 av 20 uppsatser innehållade orden varumärke volvo.
16. Insidan ‐ en gemensam konstruktion, utsidan ‐ en välarbetad fasad : En jämförelse av hur Volvo och Land Rover framhäver det unika hos varumärkena i samband med reklamkampanjerna för XC60 och Freelander 2
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Bakgrund: För att vara kostnadseffektiv och utveckla nya bilmodeller i snabb takt använder sig bilföretag av produktplattformar. En produktplattform är ingen fysisk produkt utan varieras med olika komponenter beroende på vilka delar på bilmodellerna som skall vara unika respektive vilka delar som skall vara gemensamma. LÄS MER
17. Se målet i backspegeln : En studie i storytelling på Volvo Personvagnar
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap; Växjö universitetSammanfattning : I den här kandidatuppsatsen undersöks storytelling som kommunikationsform på Volvo Personvagnar. Studien presenterar organisationsberättelser som karaktäriserar företaget samt dess funktioner och betydelser. Vidare lyfter studien fram storytelling som verktyg för att påverka en publiks uppfattningar. LÄS MER
18. Vilket mervärde ger det svenska ursprunget en produkt på den australiensiska marknaden?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Denna studie undersöker om Sverige som produktland ger ett mervärde åt produkter relaterade till Sverige på den australiensiska markanden. Studien är grundad på en enkätstudie som utfördes på 67 personer i Toowoomba, Australien. LÄS MER
19. Varumärkesutvidgningar av kapitalintensiva varor - Och dess påverkan på huvudvarumärke med stark image
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Ett sätt för företag att utnyttja existerande varumärken är att utveckla sitt befintliga produktsortiment med hjälp av dessa, en så kallad varumärkesutvidgning. Teorin tar upp diverse risker med varumärkesutvidgningar och hur dessa kan påverka konsumenternas syn på huvudvarumärkets image. LÄS MER
20. Varumärken i Ryssland
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att få en klar bild av hur företag kommunicerar en varumärkesidentitet till en kulturellt annorlunda marknad. Metod: Vår uppsats har en explorativ ansats baserad på kvalitativa empiriska data inhämtade med hjälp av telefonintervjuer. LÄS MER