Sökning: "varumärken c uppsats"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden varumärken c uppsats.
1. Hur mycket ska man behöva tåla? EU:s varumärkesrätt och varumärkesparodier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : Parodi är en uttrycksform med en dokumenterad existens som löper tillbaka till det antika Greklands dagar. Även om parodier är vanligast förekommande i relation till upphovsrättsskyddade verk, är stundtals även varumärken måltavlan för parodister. LÄS MER
2. Logotypers exklusivitet : En kvantitativ studie om hur logotypens färg och typsnitt påverkar konsumentens uppfattade exklusivitet av ett varumärke.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Färg och typsnitts påverkan på logotypers exklusivitet. Författare: Anton Sjööblom Zellman & Louise Lindbäck. Kurs: C-uppsats, Examensarbete i Företagsekonomi. Huvudområde: Företagsekonomi. LÄS MER
3. Förvaltningsstrategier - fyra värdeskapande perspektiv : En analys av fastighetsbolag i Sverige
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : SAMANFATTNING Titel: Förvaltningsstrategier - fyra värdeskapande perspektiv Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Madeleine Agerhill & Johan Eriksson Handledare: Jens Eklinder Frick Datum: 2015 - februari Syfte: Syftet med vår studie är att utifrån de fyra indirekt värdeskapande perspektiven; finansiellt, kund, interna process samt innovation- och tillväxt, analysera hur fastighetsbolag utformar sina CREM- relaterade strategier. Metod: Uppsatsens primära data har samlats in genom semistrukturerade intervjuer med tio stycken personer från några lokala samt några av Sveriges största fastighetsbolag. LÄS MER
4. Fler partiledardebatter – “men det är ungefär samma ingredienser” : – en kvalitativ studie om ökad konkurrens och nya strategier när SVT, TV4, Aftonbladet och Expressen producerade partiledardebatter i valrörelsen 2014
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Titel: Fler partiledardebatter – “men det är ungefär samma ingredienser” – en kvalitativ studie om ökad konkurrens och nya strategier när SVT, TV4, Aftonbladet och Expressen producerade partiledardebatter i valrörelsen 2014. Författare: Emma Österberg och Elvira Linderot Kurs, termin och år: Vetenskaplig C-uppsats, HT 2014 Antal ord i uppsatsen: 18 785 Problemformulering och syfte: I studien undersöks partiledardebatterna i tv och webb-tv i valrörelsen 2014, samt den nya konkurrenssituation som uppstod i samband med det. LÄS MER
5. Är all publicitet bra publicitet? : Kontroversiell kommunikation och reklamkampanjen Unhate
Kandidat-uppsats, Institutionen för mediestudierSammanfattning : Titel: Är all publicitet bra publicitet? Kontroversiell kommunikation och reklamkampanjen Unhate Nivå: Kandidatuppsats, C-nivå Område: Medie- och kommunikationsvetenskap Författare: Marlene Jakobsson, V13MKand Handledare: Jonas Jonsson, Universitetsadjunkt, Institutionen för mediestudier – JMK Datum: Uppsatsen avser utfört uppsatsarbete mellan 2013-01-30 och 2013-05-21. Syfte: Mitt syfte med denna uppsats är att lyfta fram hur konsumenter samt varumärkesexperter upplever United Colors of Benettons reklamkampanj från 2011, Unhate. LÄS MER