Sökning: "varumärken i kina"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden varumärken i kina.

  1. 1. Ursprungslandseffektens påverkan vid bilköp : En studie av svenska konsumenters uppfattning av kinesiska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Philip Grane Elisson; Johanna Lindroth; [2024]
    Nyckelord :Country-of-origin COO ; Country-of-origin effects; Made in China; Purchase decision;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka vilka effekter COO har på svenska konsumenter gällande varumärken och produkter med ursprung från Kina.  Metod: Studien har utgått från en deduktiv process med en kvantitativ metod. LÄS MER

  2. 2. Vad har hänt med vår vackra sport? En studie om sport som maktpolitiskt medel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Robin Svendberg; [2023-01-30]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Under flera år har vi tittat på hur länder tvättar sin smutsiga byk offentligt genom att anordna sportevenemang. Qatar, Ryssland och Kina är bara några exempel på skurkstater som arrangerat större sportevenemang de senaste åren. LÄS MER

  3. 3. Mobile Gaming Earbud. : Design and functionality investigation of mobile gaming headphones.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :JOAKIM ROGEFELT; ADAM LUNDSTRÖM; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Today there are a vast amount of headphones models, brands and types – each trying their bestto differentiate themselves from the rest. In collaboration with Defunc the thesis project soughtto investigate how one can develop a pair of mobile gaming headphones that meet the needsand wants of mobile gamers. LÄS MER

  4. 4. Varumärkesplacering i digitala spel : Inverkan av interaktiv belöning och bestraffning på spelarens inställning till och minnesbilder av varumärken

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Yifan Wu; [2014]
    Nyckelord :digital games; brand placement; product placement; reward; penalty; recall; brand attitude; brands; Digitala spel; varumärkesplacering; produktplacering; belöning; bestraffning; återkallande; minnesbild; inställning; varumärken; reklam;

    Sammanfattning : Varumärkesplacering i digitala spel i samband med belöning och bestraffning harundersökts i denna studie. Resultat från tidigare studier på varumärkesplacering i spelanvändes i utformningen av undersökningen. Tidigare undersökningar av belöningoch bestraffning och dess inverkan på minnet studerades också. LÄS MER

  5. 5. Visuella hemligheter i Sverige och Kina

    Kandidat-uppsats, JTH, Industriell organisation och produktion

    Författare :Kristina Jönsson; Ida Nilsson; [2013]
    Nyckelord :Logotype; visual communication; Sweden; China; Global; Culture; Logotyp; visuell kommunikation; Sverige; Kina; Global; Kultur;

    Sammanfattning : Sammanfattning Dagens globala samhälle innebär att många företag väljer att satsa på marknader i andra länder. Ett problem som kan uppstå är att kommunikationen missförstås av mottagarna och det därigenom blir en kostsam och misslyckad marknadssatsning. LÄS MER