Sökning: "varumärken mat"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden varumärken mat.
1. Is the growing demand for plant-based food disrupting the food industry?
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Many industries are following a trajectory where today’s production and consumption patterns are putting unsustainable strain on the health of our planet. One industry with particularly large impact is the animal-based food industry. LÄS MER
2. Kan snabbmat vara grön? : En studie om hur snabbmatskedjorna positionerar sig på marknaden genom att använda sig av grön marknadsföring
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : The climate question is one of the major questions in society and consumers today expect cooperates to take responsibilities that help the environment. One of the industries that consumers have misbeliefs in when it comes to green marketing and green products is the fast-food industry. LÄS MER
3. En studie om köpprocessen hos konsumenter som har valt en delvis vegetarisk kost
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : De senaste åren har en stark vegetarisk trend vuxit fram, där vegetariska produkter och varumärken har tagit allt större plats. Flera källor menar att antalet konsumenter som i varierande mån byter ut kött mot vegetariska alternativ har ökat, men kunskapen kring denna konsumentgrupp är begränsad. LÄS MER
4. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge: Hur attityden gentemot reklambilder kan påverkas av choklad
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Inom marknadsföring är det en ständig kamp att framställa varumärken som det bästa där det är vanligt att locka med diverse gåvor och belöningar för att försöka få lojala kunder. Syftet med studien var att undersöka om en belöning (choklad) kunde påverka studenters attityd gentemot designen på olika reklambilder. LÄS MER
5. Etiska budskap på veganska måltidsproteinförpackningar
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Grafisk teknologiSammanfattning : De etiska konsumenterna växer i antal (Young, Hwang, McDonald & Oates, 2010). och att äta veganskt blir allt mer populärt (The Nielsen Company, 2017). LÄS MER