Sökning: "varumärken ungdomar"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden varumärken ungdomar.

  1. 1. Torpedhockey, äta orm och samhällsprojekt. : En fallstudie om utvecklingen av Djurgården Hockeys varumärkesidentitet

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Kevin Törnblom; [2020]
    Nyckelord :Brands; brand identity; financial stability; community work; Varumärken; varumärkesidentitet; ekonomisk stabilitet; samhällsprojekt;

    Sammanfattning : Det är år 2020 få klubbar i svensk elitishockey som är ekonomiskt hållbara och i lägre divisioner når inte klubbarna sportslig framgång utan stora ekonomiska risker. Djurgårdens IF har vunnit flest svenska mästerskap i ishockey för herrar i Sverige och har en verksamhet med en stabil ekonomi samtidigt som klubben år 2020 är i toppskiktet i landets högsta divisioner för herrar, damer och juniorer i ishockey. LÄS MER

  2. 2. Unga tjejers upplevelser av YouTube-influencers innehåll och vad det har för betydelse för deras konsumtion och identitetsskapande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sabina Sjödén; Emma Lundquist Olsson; [2019]
    Nyckelord :YouTube; Influencer; Identitet; Konsumtion; Ungdomar; Tjejer; Imitation; Status; Trovärdighet; Social Sciences; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : YouTube har blivit en plattform där unga tjejer spenderar mer tid än någonsin tidigare. Det har blivit en plattform där YouTube-influencers uttrycker sin kreativitet och förmedlar personligt innehåll. De blir således individer med stort inflytande över sin publik. LÄS MER

  3. 3. Energidryckskonsumtion och sömnvanor – En enkätstudie om gymnasieungdomar på en skola i Göteborg.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskap

    Författare :Sandra Hansson; Magnus Larsson; [2018-08-10]
    Nyckelord :energidryck; koffein; sömn; sömnkvalitet;

    Sammanfattning : Utbudet och konsumtion av energidryck har ökat de senaste åren. Konsumtionen av energidryck är högst bland ungdomar och fortsätter att öka med framväxten av nya varumärken och tillgänglighet. En motion har lagts fram om att höja åldersgränsen för att få köpa energidryck från tidigare 15 år till 18 år. LÄS MER

  4. 4. Värnplikten och vården av värdefulla varumärken

    Magister-uppsats, Försvarshögskolan

    Författare :Peter Forsberg; [2018]
    Nyckelord :Employer Branding; Word of Mouth; varumärke; värnplikt; attraktionskraft; rekrytering;

    Sammanfattning : Från 2010 förändrades Försvarsmaktens rekrytering av soldater genom regeringsbeslut att värnplikten skulle vara vilande. Anställda soldater skulle bemanna FM organisation. LÄS MER

  5. 5. Konserter bortom storstaden : En studie om arrangörer i Skaraborg som arrangerar rock- och popkonserter för ungdomar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Marcus Ohlsson; [2015]
    Nyckelord :Konsert; Arrangör; Skaraborg; Landsbygd; Musik; Ungdomar;

    Sammanfattning : ”Konserter bortom storstaden, en studie om konsertarrangörer i Skaraborg” ”Concerts beyond the big city, a study of concert organizers in Skaraborg” Syftet med denna studie är att undersöka hur musikarrangörer arbetar med rock- och popkonserter för målgruppen ungdomar och unga vuxna inom ett avgränsat geografiskt område i Sverige. För att göra detta gjordes intervjuer med tre arrangörer från tre konsertverksamheter i Skaraborg. LÄS MER