Sökning: "varumärkens betydelse"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden varumärkens betydelse.
1. Borde vi förlåta Margaux Dietz? En kvalitativ analys av Margaux Dietz kriskommunikation efter den kritiserade videon
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Befintlig forskning om kriskommunikation utgår vanligtvis från ett organisatoriskt perspektiv, denna studie fokuserar istället på personliga varumärken. Tack vare influencer marketings framväxt har personliga varumärken fått en allt större betydelse inom marknadsföring idag. LÄS MER
2. Co-branding på sociala medier : En studie av hur betydelser skapas och förstärks i ett svenskt modevarumärkes visuella marknadsföring
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur företag använder co-branding och sociala medier för att skapa betydelse för sitt varumärke. Detta kommer jag att undersöka utifrån följande huvudfrågeställning: Vilka betydelser skapas, alternativt förstärks, genom StyleIn AB’s co-brandingsamarbeten på sociala medier? För att göra det tydligare har jag även två mindre frågeställningar att utgå ifrån: Hur använder StyleIn AB sociala medier som främsta forum för co-branding samarbeten? Hur skapas och förstärks betydelse i StyleIns inlägg på sociala medier genom cobranding? Den pågående expansionen av sociala medier och den visuella kulturens framväxt är grunden till varför jag valt att skriva denna uppsats. LÄS MER
3. Har du valt rätt färg?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : För att särskilja sig från konkurrenter investerar organisationer enorma summor i att koppla sitt varumärke till en viss färg. Vid skapandet av brand equity är brand elements så som logotyper en central del. LÄS MER
4. Varumärkens nya genväg till värde - En studie om heritage branding från ett konsumentperspektiv
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Varumärkens nya genväg till värde – En studie om heritage branding från ett konsumentperspektiv Seminariedatum: 2014-05-26 Kurs: FEKN90, Examensarbete på̊ Civilekonomprogrammet, 30 högskolepoäng Författare: Marielle Gomez & Filip Ripe Handledare: Annette Cerne Nyckelord: Brand Heritage, Autenticitet, Förtroende, Värdeskapande, Konsument ambivalens Syfte: Från ett konsumentperspektiv undersöka till vilken grad ett påhittat eller lånat heritage har betydelse för konsumenters upplevda värde. Metod: Uppsatsen har en abduktiv ansats och tillämpar en kvalitativ forskningsstrategi. LÄS MER
5. Varumärkens kraft : En studie om varumärkens betydelse samt produktattributs inverkan på kvinnliga konsumenter
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte är att analysera och klargöra olika produktattribut: funktion, kvalitet, design och stil som inverkar vid köp av damkläder, i förhållande till det värde som varumärken kan ge. Vidare är det vår avsikt att utreda variationer som kan förekomma med hänsyn till prisnivå. LÄS MER