Sökning: "varumärkes betydelse"
Visar resultat 16 - 20 av 42 uppsatser innehållade orden varumärkes betydelse.
16. Brand equity har betydelse i byggbranschen : En studie om köpbeslutsprocessen, brand equity och beslutspåverkande roller
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : I denna studie studeras brand equity och dess påverkan på köpbeslutsprocessen. Hur påverkar brand equity köpare? Vilka steg i köpbeslutsprocessen påverkas? Genom att studera detta kan säljande företag få en ökad förståelse för hur köpare resonerar vid inköp, vilket kan användas när de ska utforma effektivare säljstrategier. LÄS MER
17. Onlinerecensionens betydelse : En kvantitativ studie om dess påverkan på unga kvinnors syn på varumärket
Kandidat-uppsats, FöretagsekonomiSammanfattning : Denna studie syftar till att få mer förståelse för hur unga kvinnor syn på varumärket förändras av användandet av onlinerecensioner. Utgångspunkten för vår studie är teknikutvecklingen och internets framfart såväl som vetskapen om att kvinnliga konsumenter i dagens samhälle är väldigt köpkraftiga. LÄS MER
18. Ambush marketing. En studie och analys av det rättsliga skydd som erbjuds stora idrottsevenemang i Sverige med anledning av ambush marketing
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Ambush marketing kan kortfattat beskrivas som en marknadsföringsstrategi där någon associerar sin produkt eller sitt företag med ett stort idrottsevenemang utan att ha betalat någon sponsringsavgift. Fenomenet har fötts och utvecklats i takt med en allt mer sofistikerad sponsringsmarknad där sponsorer givits exklusiv rätt att utnyttja den goodwill som förknippas med ett evenemang. LÄS MER
19. Varumärken i en föränderlig värld : Om varumärkesidentitet i klädbranschen
Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNUSammanfattning : Forskningsfråga: På vilka sätt kan förändringar, som är av sådant slag att företaget inte själva kan påverka dem, hanteras parallellt med ett varumärkes identitet och i vilken utsträckning kan identiteten anpassas på ett trovärdigt sätt – i en betydande konsumentsektor med hög förändringstakt? Syfte: Vi har valt att specifikt fördjupa oss i klädbranschen för att på så sätt förankra uppsatsens resonemang, vilket har mynnat ut i tre delsyften. Vårt syfte är därmed att utifrån ett branschperspektiv analysera samt klarlägga: Vikten av varumärkets identitet och i vilken utsträckning identiteten präglas av stabilitet. LÄS MER
20. Att stärka köpcentrums varumärke genom marknadsföring : En studie av köpcentrum i Stockholm
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Arbetet har till syftet att närmare studera om marknadsföring stärker ett köpcentrums varumärke och därmed ökar omsättningen. Eftersom det föreligger svårigheter med att utvärdera effekterna av marknadsföring, är det värt att utreda frågeställningen. LÄS MER