Sökning: "varumärkes förstärkning"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden varumärkes förstärkning.
1. Effektmätning av produktplacering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Det vi vill åstadkomma med uppsatsen är att kartlägga de metoder som är mest lämpade för att mäta effekten av produktplacering i film. Relevanta aspekter att effektmäta är försäljning, ökad märkesmedvetenhet hos konsument, förstärkning av varumärke och förändring av företagets image. LÄS MER
2. Kan sponsring utnyttjas för att förstärka varumärken? En studie av sponsringsverksamheten hos företag med starka varumärken
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Företag har ett flertal olika marknadsföringsverktyg att tillgå för att kommunicera ett varumärkes budskap till marknaden. Sponsring kan vara ett effektivt sådant verktyg för att exponera varumärket. Sponsring är ett relativt nytt fenomen som har vuxit avsevärt under de senaste decennierna. LÄS MER