Sökning: "varumärkes karaktär"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden varumärkes karaktär.
1. Varumärkesrättsliga fel, kan innebära marknadsrättsliga rätt - Samspelet mellan varumärkes- och marknadsrätten – med fokus på renommésnyltning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : It is not uncommon that different judicial areas can be administered at the same time. This is the case regarding trademark law and law of marketing. The main purpose with the law of marketing is to serve as an extended protection when the requirements within trademark law are not fulfilled. LÄS MER
2. Varumärkesrättsliga tendenser : En oklar utveckling och dess konsekvenser
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/HandelshögskolanSammanfattning : Varumärkesrätten är ett modernt rättsområde nära sammankopplat med marknadens strukturer. Därmed är det naturligt att rättsområdet är föränderligt och trendkänsligt och utvecklas i takt med att nya behov uppstår på marknaden. LÄS MER
3. Yves Rocher - om en motsägelsefull relation mellan varumärkesidentitet och -image
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : I en tid som hyllar varumärken som identitetsskapare och ett företags starkaste tillgång är det förvånansvärt hur många som glömmer bort vikten av konsumentens personliga image av det. Att som märkesinnehavare förlita sig på att interna insatser kan säkerställa att ett varumärkes identitet projiceras ut, likt en spegels reflektion, till en passivt mottagande konsument är en allvarlig fallgrop. LÄS MER
4. Användningstvånget för registrerade varumärken
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : If a proprietor of a trade mark has an interest in maintaining the registration of its trade mark, the proprietor must use the trade mark in such a manner that it constitutes genuine use. It should be noted that the requirements of use are essentially the same regardless of whether the assessment of use is done in light of the EU trade mark directive or the EU regulation concerning Community trade marks. LÄS MER
5. Varumärken producerar karaktären ”Vodka Martini, shaken not stirred”- En narrativ studie av tre Bondfilmer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vårt syfte är att studera vilken roll produkt/varumärkes placering har i förhållande till huvudkaraktärer i filmer, ur ett narrativt perspektiv. Vi vill undersöka hur produkter/varumärken på olika sätt kompletterar karaktärerna. LÄS MER