Sökning: "varumärkes uppfattning"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden varumärkes uppfattning.
1. Country of origin och dess påverkan på brand equity : En kvantitativ studie ur konsumentens perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Ett starkt brand equity är essentiellt för ett varumärkes framgång. Att inkludera varumärkens country-of-origin i marknadsföringsstrategier har blivit ett sätt att stärka konsumentens uppfattning av varumärket. Forskning visar dessutom på att country-of-origin påverkar äldre konsumenter mer än yngre konsumenter. LÄS MER
2. Är företaget rött och sött?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsens titel: Är företaget rött och sött? - En kvantitativ studie kring färg och varumärkespersonlighet Seminariedatum: 2021-06-02 Ämne/Kurs: FEKH29, Kandidatuppsats i Marknadsföring, 15 hp Författare: Jacob Gullers, Sarah Johansson, Pontus Mingert Handledare: Johan Gromark Nyckelord: Brand Personality, Varumärkespersonlighet, Färg, Kultur Syfte: Syftet med studien är att undersöka om logotypens färg eventuellt kan varieras med varumärkespersonlighet. Metod: Kvantitativ metod, deduktiv ansats, tvärsnittsstudie. LÄS MER
3. Mäklarens syn på flerbostadshus i trä : en jämförelse av mäklarroller
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Sverige har en väl utvecklad tradition att bygga småhus i trä och mycket resurser till detta. Trots det så är andelen flerbostadshus i trä på marknaden låg. Tidigare studier visar att konsumenterna inte har så stor kunskap om dessa bostäder i trä. LÄS MER
4. Branding och innehållsmarknadsföring : Apples skapande av produktvärde och lojalitet i den digitala tidsåldern
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Digital marknadsföring möjliggör nya sätt att sprida information. Ett problem för företag som erbjuder teknologiska produkter är däremot den stora konkurrensen. Innehållsmarknadsföring ses som ett bättre sätt att nå ut med sitt varumärke till potentiella kunder. LÄS MER
5. Degeneration av varumärken
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : Ensamrätten till ett varumärke är en dynamisk rätt, där skyddsomfånget förändras över tid. Skyddsomfånget avgörs utefter graden av särskiljningsförmåga, vilket innebär ett varumärkes förmåga att särskilja varumärkesinnehavarens varor eller tjänster från andra näringsidkares varor eller tjänster. LÄS MER