Sökning: "varumärkes upplevelse"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden varumärkes upplevelse.

  1. 1. Man måste ha den rätta knycken för att öka sin attraktionskraft : En kvalitativ studie om varumärkesutveckling för turistdestinationer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Ellinor Olsson; Linn Stalbohm; [2015]
    Nyckelord :Turistdestination; varumärke; utveckling; attraktionskraft; temapark; destinationsvarumärke; upplevelse; förväntningar;

    Sammanfattning : Titel: Man måste ha den rätta knycken för att öka sin attraktionskraft. Frågeställning: Hur bör turistdestinationer utveckla sitt starka varumärke för att öka destinationens attraktionskraft? Syfte: Vi ämnar i och med denna studie undersöka potentiella utvecklingsmöjligheter och tänkbara strategier som kan vara användbara för ALV och andra turistdestinationer med starka varumärken. LÄS MER

  2. 2. Re-design av Titanpriset : Hur man utformar en designlösning som tillfredsställer intressenternas behov

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Lena Arntzen Svensson; [2014]
    Nyckelord :Graphic profile; logotype; color scheme; typographic; design; communication; media technology; brand; Visuell profil; logotyp; färgschema; typografi; design; kommunikation; medieteknik; varumärke;

    Sammanfattning : Det visuella uttrycket har länge varit viktigt inom grafisk formgivning eftersom det förmedlar så mycket mer än ögat ser. Ett varumärke representerar inte bara namnet på företaget utan också dess syfte och idé. LÄS MER

  3. 3. Konceptbutiker : och hur de förmedlar varumärken

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Vendela Arnelid; Jenny Matila; [2006]
    Nyckelord :konceptbutiker; varumärken; upplevelser; fysisk struktur; service.;

    Sammanfattning : Klädbranschen är idag hårt konkurrensutsatt och det gör det svårt för klädföretag att synas vilket leder till att företag ständigt måste finna nya vägar för att nå ut till kunderna. En av dessa vägar är att ha ett starkt varumärke eftersom varumärket har fått en betydande roll för konsumenterna då deras köpbeteende har förändrats. LÄS MER