Sökning: "varumärkesallianser"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet varumärkesallianser.

  1. 1. Det är bättre att skjuta löst på mål än hårt utanför : En kvalitativ studie av kommunala, kommersiella och ideella aktörers sätt att kommunicera via en idrottsarena.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Johan Björklund; Hanna Modig; [2016]
    Nyckelord :PR; strategisk kommunikation; marknadskommunikation; varumärken; co-branding; varumärkesallianser; brand equity; varumärkesvärde; CSR; sponsring; sport sponsorship; arenasponsring; sport facility sponsorship; gräsrotssponsring;

    Sammanfattning : På grund av att dagens samhälle kantas av ett informationsöverflöd måste organisationer hitta andra vägar för att träffa rätt med sin kommunikation. Tidigare kommunicerades varumärkens budskap ut via traditionella medier men nya trender har medfört nya kommunikationsmetoder som sponsring via idrottsarenor med olika kommunikativa målsättningar. LÄS MER

  2. 2. Co-Branding : Ett bra verktyg eller endast upphaussning?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Edvin Kanlic; Máni Jonsson; Forat Al Haider; [2011]
    Nyckelord :Co-branding; varumärkesallians; samarbete; synergieffekt; misslyckande kritiska faktorer.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Att inneha ett starkt varumärke är något som de flesta företag strävar efter. Genom brand equity kan företagen mäta sitt eget varumärke i jämförelse med sina konkurrenter. Det finns många olika tillvägagångssätt för att stärka sitt varumärke och co-branding är ett utav dessa. LÄS MER

  3. 3. Landshypoteks samarbete med Gjensidige : en studie av en varumärkesallians

    Magister-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Maria Dahlqvist; [2010]
    Nyckelord :Landshypotek; Försäkring; Varumärkesallians;

    Sammanfattning : Från att ha varit ett strikt låneinstitut kan idag Sveriges största låneinstitut för jord- och skogsägare, Landshypotek, erbjuda sina medlemmar lösningar inom både bank och försäkring. Under varumärket Landshypotek erbjuds föreningens grundläggande tjänster, medan övriga tjänster tillhandahålls av samarbetspartners. LÄS MER

  4. 4. Köp 2 liter mjölk, få en utrotningshotad tiger på köpet! En studie om hur företag bör agera genom CM för att nå Generation Y.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Sträng; Anna Stanojevic; Karin Sandberg; [2009]
    Nyckelord :Cause marketing; Generation Y; co-branding; ansvar; skuld; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att analysera hur företag bör agera genom CM för att nå Generation Y. Vidare är också syftet att utreda CM och framtida CM-möjligheter för företag. LÄS MER

  5. 5. Olämpliga varumärkesallianser som marknadsstrategi : En studie av allianser mellan varumärken utifrån olika förutsättningar

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ted Wärnåker; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inom området för varumärkesutvidgningar genom varumärkesallianser har tidigare forskning visat på sambandet mellan en kunds associationer till de enskilda varumärkena och dennes uppfattning av alliansvarumärket. Annan forskning har visat på betydelsen av informationskonsekvens i varumärkesattribut för hur kunden uppfattar varumärken. LÄS MER