Sökning: "varumärkesambassadör"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet varumärkesambassadör.

  1. 1. #ads - En kvantitativ studie om hur konsumenter upplever influencers trovärdighet vid reklam

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Emy Ericsson; [2018]
    Nyckelord :Instagram; influencer marketing; påverkare; trovärdighet; varumärkesambassadör;

    Sammanfattning : Företag behöver hitta kreativa sätt att nå ut till sina konsumenter och influencer marketing harblivit ett alltmer populärt verktyg för detta ändamål. Genom att influencers bygger upprelationer med sina följare, potentiella konsumenter, kan de upplevas som trovärdiga vilketinger förtroende i köpprocessen. LÄS MER

  2. 2. Långt förbi fruktkorgar och stegtävlingar : Employer Branding med fokus på personalens hälsa

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Cornelia Roos; Anita Cedergren; [2016]
    Nyckelord :Employer Branding; Hälsa; Stolthet; Organisation; Kultur; Förmåner; Friskvård; Personalvård; Generationsskifte; Arbetstagare; Arbetsgivare; Ledarskap; Engagemang; Struktur; Varumärke;

    Sammanfattning : Arbetslivet ställer idag större krav på arbetsgivare och arbetstagare, och en dålig hälsa hos anställda inom organisationer är ett stort samt dyrt samhällsproblem. Samtidigt har företag svårt att attrahera ny arbetskraft och behålla sina anställda. LÄS MER

  3. 3. Att representera ett varumärke : En studie om hur intern kommunikation kan skapa varumärkesambassadörer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Susanne Andersson; Malin Jakobsson; [2012]
    Nyckelord :Brand Ambassadors; internal communication; Store employees; corporate culture; Varumärkesambassadör; intern kommunikation; butikspersonal; företagskultur;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med ökad konkurrens och då nya marknader som e-handeln växer sig starkare blir det allt viktigare för företag inom modebranschen att arbeta för att stärka varumärket och sina kundrelationer. Den fysiska butiken är en viktig del inom den externa marknadsföringen då företaget kan kommunicera varumärket genom interaktion med kunden. LÄS MER

  4. 4. Det sociala varumärket : - hur medarbetares användande av sociala medier påverkar varumärket

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Helena Lind; Emma Linde; [2010]
    Nyckelord :Sociala medier; varumärken; Internet; marknadsföring; varumärkesbärare; medarbetare; policy för sociala medier; varumärkesambassadör;

    Sammanfattning : Bakgrund: Användandet av Internet och kommunikationen via sociala medier harökat betydligt och för många människor har det utvecklats till att blien del av vardagen. Detta gäller även medarbetare på ett företag. LÄS MER

  5. 5. Berättelsen om varumärkesambassadörer -En studie om storytelling som ett internt verktyg för att få personalen på Systembolaget att "leva" varumärket

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Caroline Lindman; Hannah Kleiner; Maria Glantz; [2009]
    Nyckelord :storytelling; varumärkesambassadör; intern kommunikation; varumärke; identitet; marknadsföring; serviceföretag; leva varumärket; systembolaget; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Serviceföretag är beroende av att frontlinjepersonalen kan infria varumärkeslöftena i mötet med kunden. En förutsättning för att kundens förväntningar ska uppfyllas är att budskapen i den interna och den externa kommunikationen överensstämmer. LÄS MER