Sökning: "varumärkesarbete i offentlig sektor"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden varumärkesarbete i offentlig sektor.

  1. 1. Ett (socialt) hållbart digitaliserat Sverige? : En jämförande studie om svenska kommuners sociala hållbarhetsarbete i en digital kontext

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Offentlig förvaltning

    Författare :Diana Lashgari; [2021]
    Nyckelord :Social sustainability; sustainable development; digitalisation; Gävle; Botkyrka; Huddinge; Eskilstuna; sustainability control; sustainability management; 2030 Agenda; organization; governance; branding; collaboration; Social hållbarhet; hållbar utveckling; digitalisering; kommuner; Gävle; Botkyrka; Huddinge; Eskilstuna; hållbarhetsstyrning; Agenda2030; organisation; styrning; verksamhetsutveckling; varumärkesarbete; samverkan;

    Sammanfattning : Social sustainability and digitalisation are two concepts that are gaining a large place in the public debate today, and are relevant in all sectors of society. For the public sector, the relevance can be traced to the global goals and the 2030 Agenda for sustainability, and Sweden's national ambitions to become the best in the world in taking advantage of digitalisation opportunities. LÄS MER

  2. 2. Ett (socialt) hållbart digitaliserat Sverige? : En jämförande studie om svenska kommuners sociala hållbarhetsarbete i en digital kontext

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Diana Lashgari; [2021]
    Nyckelord :Social hållbarhet; hållbar utveckling; digitalisering; kommuner; Gävle; Botkyrka; Huddinge; Eskilstuna; hållbarhetsstyrning; Agenda2030; organisation; styrning; verksamhetsutveckling; varumärkesarbete; samverkan;

    Sammanfattning : Social sustainability and digitalisation are two concepts that are gaining a large place in the public debate today, and are relevant in all sectors of society. For the public sector, the relevance can be traced to the global goals and the 2030 Agenda for sustainability, and Sweden's national ambitions to become the best in the world in taking advantage of digitalisation opportunities. LÄS MER

  3. 3. Ett varumärke för halva Sveriges sjukvård : En kvalitativ fallstudie av Region Västerbottens rekryteringskommunikation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Matilda Frölin; Victoria Ullsten; [2020]
    Nyckelord :recruitment communication; reception; decoding; branding in public sector; place branding; employer branding; healthcare; rekryteringskommunikation; avkodning; varumärkesarbete i offentlig sektor; platsvarumärke; arbetsgivarvarumärke; sjukvård;

    Sammanfattning : The lack of highly educated medical personnel is increasing in small municipalities which therefore makes it interesting to investigate how Region Västerbotten takes into account that they have three hospitals in different municipalities to recruit for. The purpose of this study was to understand how the region communicate in their recruitment communication together with how this communication is decoded by nursing students and medical students. LÄS MER

  4. 4. Med sikte på att attrahera kompetens

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Alice Karlsson; [2019-02-07]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; översättningsteori; arbetsgivarvarumärke; offentlig sektor; kommun; varumärkesarbete; marknadsföring; översättningsregler; kontextualisering; idé;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att få förståelse för hur idén om att kommunicera strategiskt kring arbetsgivarvarumärket har översatts i kommunen, enligt de respondenter som intervjuats Teori: Översättningsteori Metod: Kvalitativa djupintervjuer Material: Sju stycken djupintervjuer med medarbetare från olika kommunikations- och HR- avdelningar i kommunen Resultat: Respondenterna upplever det som självklart för kommunen att arbeta med strategisk kommunikation kring arbetsgivarvarumärket. De menar att kommunen behöver synas och kommunicera vad de kan erbjuda för att attrahera kompetens och uppnå deras övergripande samhällsuppdrag. LÄS MER

  5. 5. "Det här är ingen slogan" - En analys av svenska kommuners översättning av varumärke

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Nellie Bäckman; [2019-02-07]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärke; kommuner; offentlig sektor; översättning;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur de svenska kommunerna, enligt dem själva, har översatt konceptet varumärke. Teori: Översättningsteori, varumärke, reputation management, regler för översättning (Røvik), diskursanalys inom social practice theory (van Leeuwen). LÄS MER