Sökning: "varumärkesarbete"

Visar resultat 6 - 10 av 82 uppsatser innehållade ordet varumärkesarbete.

  1. 6. I stormens öga räcker status quo föga : hur en central aktör i krog- och restaurangbranschen ställer om under extrem kris

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Andreas Lennartsson; Elsa Reuterdahl Svedberg; [2021]
    Nyckelord :corporate branding; entreprenöriella möjligheter; krishantering; omställning; organisationsförändring;

    Sammanfattning : A company’s external environment consists of external, ever-changning forces that force it to adapt (Mintzberg, 2005). The company’s value network is part of this external environment; the value network is the link between the company and its external environment (Allee, 2000). LÄS MER

  2. 7. Ett (socialt) hållbart digitaliserat Sverige? : En jämförande studie om svenska kommuners sociala hållbarhetsarbete i en digital kontext

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Offentlig förvaltning

    Författare :Diana Lashgari; [2021]
    Nyckelord :Social sustainability; sustainable development; digitalisation; Gävle; Botkyrka; Huddinge; Eskilstuna; sustainability control; sustainability management; 2030 Agenda; organization; governance; branding; collaboration; Social hållbarhet; hållbar utveckling; digitalisering; kommuner; Gävle; Botkyrka; Huddinge; Eskilstuna; hållbarhetsstyrning; Agenda2030; organisation; styrning; verksamhetsutveckling; varumärkesarbete; samverkan;

    Sammanfattning : Social sustainability and digitalisation are two concepts that are gaining a large place in the public debate today, and are relevant in all sectors of society. For the public sector, the relevance can be traced to the global goals and the 2030 Agenda for sustainability, and Sweden's national ambitions to become the best in the world in taking advantage of digitalisation opportunities. LÄS MER

  3. 8. Ett (socialt) hållbart digitaliserat Sverige? : En jämförande studie om svenska kommuners sociala hållbarhetsarbete i en digital kontext

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Diana Lashgari; [2021]
    Nyckelord :Social hållbarhet; hållbar utveckling; digitalisering; kommuner; Gävle; Botkyrka; Huddinge; Eskilstuna; hållbarhetsstyrning; Agenda2030; organisation; styrning; verksamhetsutveckling; varumärkesarbete; samverkan;

    Sammanfattning : Social sustainability and digitalisation are two concepts that are gaining a large place in the public debate today, and are relevant in all sectors of society. For the public sector, the relevance can be traced to the global goals and the 2030 Agenda for sustainability, and Sweden's national ambitions to become the best in the world in taking advantage of digitalisation opportunities. LÄS MER

  4. 9. Kom snart tillbaka! : En analys av hur företag kan arbeta för att stärka sin varumärkeskännedom i svåra tider

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Julia Algotsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att analysera arbetsprocessen vid framtagning av marknadskommunikation, som syftar till att stärka varumärkeskännedomen när företaget är begränsad med en liten budget. Detta var ett aktuellt forskningsområde då företag, inte minst under Corona-pandemin, ibland genomgår kriser där marknadsbudgeten reduceras. LÄS MER

  5. 10. Vadstena – En mindre orts identitetsbyggande genom konst och kulturprioriteringar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Konstvetenskapliga institutionen

    Författare :Lovisa Lindstrand; [2020]
    Nyckelord :vadstena; platsmarknadsföring; identitetsskapande; identitet; kulturprioriteringar; platsutveckling; östergötland; enprocentsregeln; kulturskolan; kulturinstitution; kulturförening; konstutövare; kulturstad; kulturplan; konststrategi; konstliv; philip kotler; richard florida; elin berglund; kulturens förutsättningar;

    Sammanfattning : Konst- och kulturskapare blir allt viktigare aktörer vid marknadsföringen av platser och konst och kultur får ett allt större inflytande på hur små och stora städer bygger upp sin image. Den mindre lansbyggdsortens förutsättningar för attraktivitet är under ständig förändring likväl som dess förhållande till storstadsregionerna. LÄS MER