Sökning: "varumärkesattribut"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet varumärkesattribut.

  1. 1. Elitidrott och varumärkeskommunikation : En studie om hur svenska elitklubbar använder sociala medier för att kommunicera sitt varumärke

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Anton Andersson; Arash Lohrasbi; [2020]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; elitidrott; sociala medier; varumärkesattribut; varumärkeskommunikation;

    Sammanfattning : En ökad användning av sociala medier har riktat intresset mot att kommunicera varumärke direkt till konsumenterna. Mer specifikt har det ökat intresset för forskning på internationell nivå om hur elitklubbar kommunicerar sitt varumärke på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Final call för SAS : En studie om SAS-krisens påverkan på konsumenters varumärkesuppfattning

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Isabel Wahlgren; Julia Evers; [2013]
    Nyckelord :crisis management; brand equity; brand attributes; perceived quality; brand attitude change; service harm; brand loyalty;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att fastställa konsumenters uppfattning om SAS varumärkesattribut och utröna vilka av dessa som har påverkats av den ekonomiska kris som företaget genomgick under hösten 2012. Metoden utgjordes av en tvåstegsmodell med fokusgrupp som inledande stadie i studien i syfte att ta reda på vilka attribut konsumenter associerar med SAS, samt en enkätundersökning för att ta reda på huruvida det har skett en förändring i uppfattningen om dessa attribut tillhörande SAS. LÄS MER

  3. 3. Attraktivare förortskommun : Är interkulturella kompetenser givande varumärkesattribut när mångkulturella förortskommuner vill dra till sig fler företag?

    Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Anna Nyquist; [2008]
    Nyckelord :interkulturell kompetens;

    Sammanfattning : The competition between the Swedish municipalities has increased as the world has become more globalized, which means that they need to become more attractive for sustaining sound finances and not to find themselves to have a downward trend. One possibility to show the attractiveness of a place is by using place marketing and therewith attaining a stronger brand position. LÄS MER

  4. 4. Olämpliga varumärkesallianser som marknadsstrategi : En studie av allianser mellan varumärken utifrån olika förutsättningar

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ted Wärnåker; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inom området för varumärkesutvidgningar genom varumärkesallianser har tidigare forskning visat på sambandet mellan en kunds associationer till de enskilda varumärkena och dennes uppfattning av alliansvarumärket. Annan forskning har visat på betydelsen av informationskonsekvens i varumärkesattribut för hur kunden uppfattar varumärken. LÄS MER