Sökning: "varumärkesbyggande i modebranschen"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden varumärkesbyggande i modebranschen.

  1. 1. PR - Strösslet på Marknadsföringen : Varumärkesbyggande PR-aktiviteter för modeföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Emma Johansson; Kornelia Jönsson; [2023]
    Nyckelord :Modebranschen; PR-byrå; PR-aktiviteter; Varumärkesbyggande; Relationsmarknadsföring; Synlighet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Content Marketing : varumärkesbyggnad inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emile Ramini; Pontus Johansson; [2018]
    Nyckelord :Content; Content marketing; Branding; Marketing communication; Storytelling. !; Content; Content marketing; Varumärke; Varumärkesbyggande; Marknadskommunikation; Storytelling;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har öppnat upp hela världen som konkurrensfält för modevarumärken. Alltsåkan det vara ännu svårare att nå fram och väcka intresse på grund av nya digitala kanaler som företag kan använda i sin marknadskommunikation. LÄS MER

  3. 3. A Fashionable Occasion : Hur event kan påverka modeföretags varumärkesbyggande

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sophie Angner; Cajsa Winnberg; [2016]
    Nyckelord :event marketing; fashion industry; brand experience; organizational identity; brand image; eventmarknadsföring; modebranschen; varumärkesupplevelse; organisationsidentitet; varumärkesimage;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att ge en överblick och förståelse kring hur modeföretag arbetar med varumärkesbyggande via event. Studien syftar också till att undersöka och tillföra en djupare förståelse om varumärken och event som fenomen. LÄS MER

  4. 4. Samvete till salu : En diskursanalys om ekologisk hållbarhet i modebranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Cecilia Hultberg; [2014]
    Nyckelord :Ekologisk hållbarhet; PR- strategi; externkommunikation; diskursanalys; varumärkesbyggande.;

    Sammanfattning : Syfte:  Analysera hur budskap kring hållbar utveckling skapas i marknadsföringssyfte hos modekedjor.    Problem: Vilka är verktygen/argumenten för att skapa diskurser kring hållbar utveckling? Hur arbetar modeföretag med kommunikation kring miljöfrågor i marknadsföringssyfte och för att stärka sitt varumärke?  Teori och Metod: Uppsatsen tillämpar den kvalitativa metoden kritisk diskursanalys. LÄS MER

  5. 5. Mindre modemärkens öden : i branschens händer?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Manda Drott; Hanna Makowsky; [2012]
    Nyckelord :SME; image; word-of-mouth; growth; branding; brand awareness; brand image; external non-customer; tillväxt; varumärkesbyggande; varumärkeskännedom; externa branschaktörer;

    Sammanfattning : Den svenska modebranschen är en hårt konkurrensutsatt bransch och för mindre modeföretagi tillväxtfas är ett starkt varumärke och image en viktig del i att särskilja sig och sinaprodukter från mängden. I ett mindre modeföretag kan varumärkesfrågor lätt komma attbortprioriteras med främsta motivet att budgeten inte ger utrymme för den typen av satsningarsamt att kompetensen inom företaget ofta brister på just dessa punkter. LÄS MER