Sökning: "varumärkesbyggande kommunikation"

Visar resultat 21 - 25 av 115 uppsatser innehållade orden varumärkesbyggande kommunikation.

  1. 21. Feminism till salu: En kvalitativ studie om feminism som varumärkesstrategi

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Inez Nyberg; Sara Odhnoff; [2019]
    Nyckelord :feminism; cultural values; brand communication; authenticity; cultural branding; postmodernism; postfeminism; social semiotics; kulturella värden; varumärkeskommunikation; autenticitet; kulturell branding; socialsemiotik; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie har som syfte att undersöka hur feministiska värden i marknadsföring kan användas som en strategisk resurs för att skapa en ökad autenticitet för ett företags varumärke, och därmed bidra till forskningsfältet för strategisk kommunikation. En begränsad mängd forskning har gjorts om feminism som en autenticitetsstrategi i förhållande till varumärket. LÄS MER

  2. 22. ”DET ÄR INTE ALLS SÅ DÅLIGT ATT JOBBA HÄR SOM ALLA SÄGER” - En studie av SDF Angereds arbetsgivarvarumärke utifrån ett medarbetarperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Josefine Järbur; Elias Krantz; Daniel Lange; [2018-09-12]
    Nyckelord :Employer branding; Organisationskultur; Varumärkesbyggande; Strategisk kommunikation. Employer value proposition; IPIanalys;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att genom undersökningar med befintlig personal anställd på SDF Angered få en tydlig bild av SDF Angered som arbetsgivare. Syftet är baserat på en uppdragsbeskrivning från SDF Angered som är uppdragsgivare för uppsatsen och tar i ansats att utifrån ett medarbetarperspektiv söka svar på: varför individer söker sig till SDF Angered som arbetsgivare och varför dessa stannar kvar. LÄS MER

  3. 23. High risk, high reward : En kvalitativ undersökning om hur organisationer resonerar kring möjligheter och risker vid samarbeten med influencers på Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Rasmus Andersson; Hanna Mörk; [2018]
    Nyckelord :Tvåstegshypotes; varumärkesbyggande; kommunikation; riskhantering; sociala medier; influencer marketing; influencer.;

    Sammanfattning : Syfte: Målet är att undersöka hur olika organisationer resonerar i termer kring möjligheter och risker i samband med samarbeten med influencers på Instagram. Syftet med detta är att belysa vilka eventuella för- och nackdelar organisationerna ser vid samarbeten med influencers i förhållande till organisationernas egna värderingar och varumärke samt hur potentiella risker vid ett samarbete vägs in. LÄS MER

  4. 24. En peruk säger mer än tusen ord - En fallstudie om Sia kring transmedialt berättande inom musikbranschen

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Jessica Gahnström; Josefin Schytt; [2018]
    Nyckelord :Transmedialt berättande; musikbranschen; varumärkesbyggande; varumärke; deltagarkultur; kommunikation; albumomslag.;

    Sammanfattning : Digitaliseringen förde med sig möjligheter att synas i fler medier. Artister har idag ett behov av att ha ett bredare varumärke. Denna rapport behandlar hur ett albumomslag kan användas som en del i ett transmedialt berättande. Detta besvaras genom en fallstudie med popartisten Sia och hennes album This is Acting. LÄS MER

  5. 25. ”Varumärken är som människor” : En studie om varumärkesuppbyggnad på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Axel Ljungblom; Erik Särman; [2018]
    Nyckelord :Trademarks; Communication; Social Media; Interaction Loyalty; Varumärken; Kommunikation; Sociala medier; Interaktion Lojalitet;

    Sammanfattning : Dagens digitala och allt mer uppkopplade värld har en omfattande påverkan på bådemänniskor och organisationer. Ur ett marknadsperspektiv och uttryckt i dess vokabulär innebär detta att både kunder och företag påverkas. LÄS MER